صنایع‌دستی کرمان پاسخ‌گوی سلایق ملی و جهانی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در حاشیه افتتاح نمایشگاه و آستانه روزجهانی و هفته صنایع‌دستی بر اهمیت تولید خلاقانه بر پایه دانش هنرمندانه در ماندگاری صنایع‌دستی تاکید کرد.

به گزارش میراث آریا، سعید شاهرخی 19 خرداد 1403 در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی با عنوان « دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی » در آستانه هفته صنایع دستی با حضور محسن تویسرکانی شهردار کرمان، هنرمندان و فعالان این حوزه گفت: در نقطه نقطه سرزمین پهناور کرمان می‌توان هنر و تاریخ مردمان را در تولید آثار خلاقانه و کاربردی صنایع‌دستی دید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: نگاه به فرهنگ و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی با تکیه بر دانش و تخصص و توجه به داشته‌های مذهبی و ملی در آثار هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان به نمایش گذاشته شده است.

او بیان کرد: کرمان با دارا بودن یک شهر جهانی و پنج شهر ملی صنایع‌دستی نام و جایگاه ویزه‌ای در صنایع دستی کشور داشته و تنوع رشته‌های صنایع دستی با 56 عنوان رشته و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی متعدد نشان از موقعیت خاص کرمان در صنایع‌دستی دارد.

شاهرخی با اشاره به اینکه خلق صنایع‌دستی حاصل تعالی اندیشه بلند و هنرمندانه صنعتگر بوده گفت: کاربردی و محصول محور بودن آثار تولیدی اهمیت زیادی در بازار رقابت دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان اظهار کرد: هفته صنایع‌دستی امسال با شعار تجدید میثاق با رییس جمهور شهید نمادی از مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در این حوزه است.

او ادامه داد: پنج شهر ملی و یک شهر جهانی صنایع‌دستی استان کرمان روایتگر و جواب‌گوی سلایق مختلف فرهنگی و اقتصادی در سطح ملی و جهانی است.

شاهرخی با تاکید بر اهمیت صنایع‌دستی در حفظ هویت فرهنگی و رونق اقتصادی گفت: صنایع‌دستی می‌تواند عاملی مهم در همبستگی اجتماعی بوده و در کنار آن نشان دهنده تنوع فرهنگی باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: توجه به پیشکسوتان صنایع دستی‌استان کرمان در کنا دیدارهای چهره به چهره با هنرمندان برای شناخت، پیگیری و حل مشکلات‌شان از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل است.

شایان ذکر آنکه در کنار این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha