کلنگ بازارچه صنایع‌دستی در شیراز با سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد تومان به زمین زده شد

معاون صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم افزایش تولید محصولات صنایع‌دستی در این استان تأکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها برای توسعه، ترویج  و فروش صنایع‌دستی ایجاد بازارچه‌ها و خانه‌های صنایع‌دستی است.

به گزارش میراث آریا، بهزاد احمدی فارسانی در مراسم کلنگ زنی بازارچه صنایع‌دستی در شهرک آرین شیراز گفت: این بازارچه صنایع‌دستی  از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی  در زمینی به مساحت بیش از یک هزار مترمربع ساخته خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری  این پروژه  ۶۵ میلیارد تومان است، تصریح کرد: وجود بازارچه‌های تخصصی برای عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی یک ضرورت است.

او در ادامه به صدور ۱۱۰ کارت منزلت برای هنرمندان صنایع‌دستی استان اشاره کرد.

احمدی فارسانی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای ویژه‌برنامه‌ها و  آیین بزرگداشت روز و هفته جهانی صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، شهرداران و دبیران  شهرها و روستاهایی جهانی صنایع‌دستی در شیراز اشاره و تصریح کرد: امسال برای نخستین بار استان فارس محوریت برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی است.

معاون صنایع دستی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده در هفته صنایع دستی ویژه‌برنامه‌ها، همایش و آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی همچنین چندین افتتاح و کلنگ زنی و مراسم تجلیل و اهدا نشان عالی صنایع‌دستی به هنرمندان  در شیراز و دیگر شهر استان‌های فارس برگزار می‌شود.

او همچنین یادآور شد: از ۲۵۰ رشته صنایع‌دستی موجود در کشور ۱۲۰ رشته در این استان وجود دارد که از این تعداد ۸۵ رشته صنایع‌دستی در فارس فعال است.

بنابراین گزارش بازارچه صنایع‌دستی شیراز در شهرک آرین از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در زمینی به مساحت بیش از یک هزار مترمربع ساخته  خواهد شد.

همچنین در این مراسم رستم کریمی سرمایه‌گذار پروژه نیز طی سخنانی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده بازارچه فروش، کارگاهای تولیدی و آموزشی در این پروژه اجرا می‌شود.

این سرمایه‌گذار علاقه‌مند به حوزه صنایع‌دستی هدف از اجرای این پروژه را حمایت از تولیدکنندگان و راه اندازی نمایشگاهی دائمی از تمامی محصولات صنایع‌دستی استان فارس عنوان کرد.کریمی

او ادامه داد: با راه‌اندازی این پروژه  اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ نفر فراهم می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از مدیران کل حوزه معاونت صنایع‌دستی کشور و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha