پیام مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان به‌مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در پیامی ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی و هفته ملی صنایع‌دستی را به فعالان این حوزه تبریک گفت.  

به گزارش میراث‌آریا، در متن پیام سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان به مناسبت هفته صنایع‌دستی آمده است: «بسیاری از هنرهای دست ساز جهان به ویژه سرزمین ایران، زیبایی غیرقابل انکار و تکنیک فوق‌العاده‌ای دارند. هنر یک شیوه زندگی است و به این ترتیب، بخشی اساسی از فرهنگ یک مردم است پس ریشه بسیار عمیقی در تاریخ و سنت دارند و از این رو باید برای آن‌ها ارزش قائل شویم. از نظر زیبایی‌شناسی، صنایع‌دستی جلوه‌ای از خلاقیت است که غنای زیبایی‌شناختی و فنی منحصربه‌فردی را به ارمغان می‌آورد که نشان دهنده تنوع و پیچیدگی فرهنگ‌های مختلف است. 

صنایع‌دستی حاصل اندیشه، عمل، ابتکار و خلاقیت مردم یک کشور است اهمیت صنایع دستی تنها به دلیل درآمدزایی آن نیست، بلکه از نظر حفظ ارزش ها، اصالت و علاقه فرهنگی و هنری است.  

اینجانب روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته‌ی نکوداشت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را به همکاران محترم در حوزه صنایع‌دستی به‌ویژه به تمام خالقان هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد، فعالان و حامیان این حوزه، تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان توفیق و سربلندی بیش از پیش مسئلت می‌کنم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha