مددجویان بهزیستی در جنوب سیستان وبلوچستان آموزش صنایع‌دستی را فرا گرفتند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری در سیستان و بلوچستان از اجرای دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خبر داد.

به گزارش میراث آریا، خیرالنساء امیری گفت: در راستای طرح ایجاد اشتغال، رونق کسب ‌وکارهای محلی و توانمندسازی جوامع محلی با تکیه‌ بر تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در سه ماهه نخست سال جاری، پنج دوره آموزشی در این شهرستان‌ها در حال برگزاری است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان چابهار افزود: این دوره‌های صنایع‌دستی شامل سه رشته سکه‌دوزی، سوزن‌دوزی و چرم‌دوزی است که به میزبانی شهرستان چابهار از ۲۰ فروردین شروع و تا۲۰ تیر۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: در این زمینه باهدف توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف، تفاهم ‌نامه همکاری فی مابین اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چابهار و کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان دشتیاری و اداره بهزیستی منعقد شده که بر اساس آن پنج دوره آموزشی با شرکت ۱۵۰ هنرآموز در خرداد و تیرماه ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

امیری تصریح کرد: به‌منظور راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های خانگی نیز به هر کدام از صنعتگران متقاضی، تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032101003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha