حلقه‌های میانی بازوهای حمایتی مدیران هستند/ سانسور خبری انتقادات مردمی ممنوع

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: ارتباط‌ مستمر و اثربخش با حلقه‌های میانی، رابطان و دستیاران مردمی در ادارات کل و فرمانداری‌ها یک ضرورت است و باید به آنها به چشم بازوان حمایتی دستگاه نگاه کرد.

به گزارش میراث آریا، محمدهادی طهرانی‌مقدم روز یکشنبه ۲۰ خردادماه در گردهمایی دستیاران مردمی‌سازی فرمانداران و مدیران کل استان سیستان و بلوچستان که در هفته صنایع‌دستی به میزبانی زاهدان برگزار شد، بیان کرد: نقش‌دهی عملی به مردم و سهیم کردن آنها در حطیه های ایده‌پردازی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و نظارت و اجرا و ارتباط‌گیری مستمر و اثربخش با حلقه‌های میانی و شهروندان دغدغه مند منصف یک ضرورت غیرقابل انکار و جزو ملزومات است که باید رعایت شود و مدیران نیز به مردمی که دارای نظر و پیشنهادهای سازنده همراه با ارائه راهکار هستند باید به چشم بازوان حمایتی خود و دستگاه اجرایی نگاه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: مردم عامه جامعه به دلیل اینکه در کف میدان حضور دارند برخی از مشکلات و کاستی ها را به خوبی لمس می‌کنند و باید مسیری سهل برای ارتباط‌گیری و بیان نظرات آنها با مدیر وجود داشته باشد تا بتوانند دغدغه های خود را مطرح کنند و هرگز نباید انتقادات سازنده مردمی سانسور خبری شده و یا از مدیران پنهان شود که این مساله یک آسیب و آفت جدی محسوب می‌شود.

به گفته طهرانی‌مقدم، گرایش‌ اصلی دستیاران مردمی سازی که در ادارات کل و فرمانداری ها منصوب شده‌اند بیشتر باید به رفع و حل مشکلات مردمی باشد تا برآورده کردن خواست و مطالبات مدیر دستگاه و اگر این مهم به خوبی اتفاق بیفتد می‌توان گفت که مسیر مردمی سازی به خوبی در حال اجراست.

او تصریح کرد: مخاطب‌شناسی، شناخت ذائقه، شبکه سازی مردمی با هدف تاثیرگذاری مثبت و امیدآفرینی جزو ملزومات کاری دستیاران مردمی‌سازی است که در این خصوص هم مشارکت مردم و رسانه ها سهم جدی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید مولفه‌های اجتماعی، میزان ارتباطات مردمی و سخن گفتن بدون واسطه مردم با مدیران تقویت شود تا شاهد حکمرانی مردمی در جامعه باشیم و در همه امور نیز داشتن پیوست رسانه ای مردم محور باید مدنظر قرار گیرد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم، در این جلسه مباحثی پیرامون رسانه مردمی، شیوه ارتباط‌گیری موثر رسانه ها با مردم، مفاهیم سواد رسانه ای، خبر و خبرنویسی، جایگاه رسانه در مردمی سازی و نحوه پوشش رسانه ای عملکرد را به صورت کارگاهی به دستیاران مردمی سازی حاضر مطرح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032101004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha