دزفول در مشهد صاحب خیابان می‌شود

سفیر فرهنگی و گردشگری دزفول در استان خراسان رضوی از تصویب نام دزفول در شورای نامگذاری معابر و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سیدمحمد قاضی‌زاده گفت: در یک سال گذشته به صورت جدی پیگیر نامگذاری خیابانی به نام دزفول بودیم و اکنون شاهد به سرانجام رسیدن آن هستیم.

سفیر فرهنگی و گردشگری دزفول در استان خراسان رضوی با بیان این نکته که سیر مراحل نامگذاری معابر در کلان‌شهرها به ویژه مشهد که از اهمیت مضاعف برخوردار است، فرایندی پیچیده و زمان‌بر است، افزود: با پیگیری‌های که انجام شده و به گفته دبیر شورای نامگذاری معابر مقرر شد پیشنهاد نامگذاری دزفول در محدوده منطقه هشت شهرداری، در صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد قرائت و تصویب شود.

او شهر مشهد را خانه دوم تمام عاشقان اهل بیت (ع) و به ویژه دلدادگان حضرت رضا (ع) دانست و تصریح کرد: با اینکه آن امام معصوم غریب بود و غریبانه به شهادت رسید اما زائران آن حضرت در مدت اقامت در این سرزمین مقدس احساس غربت نمی‌کنند.

در مدت ۱۴ ماهی که از انتصاب نخستین سفیر فرهنگی و گردشگری دزفول در استان خراسان رضوی می‌گذرد میزان توجهات و حرکت‌های فرهنگی دزفول در مشهد به صورت چشمگیر افزایش یافته است. از نامگذاری پایتخت مقاومت ایران در شهر مشهد در سال جاری تا اکران بزرگداشت چهارم خرداد در سطح معابر شهری و سخنرانی در جمع بسیجیان فرهنگی در سال گذشته از جمله این اقدامات بوده است که در گذشته بی سابقه یا کمتر به آن پرداخته شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032101018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha