گردشگری سازمان ملل و دولت فدرال آلمان روابط دوجانبه را تقویت می‌کنند

گردشگری سازمان ملل و دولت فدرال آلمان برای تقویت همکاری‌های دوجانبه با تمرکز بر برابری جنسیتی، پایداری و حفاظت بیشتر از گردشگران توافق کرده‌اند.

به‌گزارش میراث آریا، زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد در یک سفر رسمی به برلین، با هماهنگ‌کننده دولت فدرال برای اقتصاد دریایی و گردشگری، آقای دیتر یانچک، دیدار کرد و در جلسه کمیته گردشگری پارلمان آلمان شرکت کرد.

در نشست دوجانبه با هماهنگ کننده فدرال، بحث‌ها بر روی زمینه‌های اولویت زیر متمرکز شد:

حمایت از گردشگران

دبیرکل و هماهنگ‌کننده فدرال به اهمیت حفاظت از گردشگران در چارچوب چالش‌های جهانی پرداختند. آن‌ها بر نیاز به چارچوب‌های قوی برای تضمین ایمنی، حفاظت از مصرف‌کننده و رفاه همه مسافران تاکید کردند.

پایداری

هر دو طرف بر تعهد خود به شیوه‌های گردشگری پایدار تأکید کردند. پولولیکاشویلی از آلمان دعوت کرد تا از بسترهای سازمان در این زمینه برای به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص گسترده خود که منجر به تلاش‌های جهانی برای حفظ منابع طبیعی و میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده می‌شود، از جمله تمرکز قوی بر اقدامات آب و هوایی، استفاده کند.

توانمندسازی زنان

دبیرکل گردشگری سازمان ملل از موفقیت طرح ابتکاریِ سنتر استیج که با حمایت مقامات آلمانی و با همکاری زنان سازمان ملل راه‌اندازی و آزمایش شد، گزارش داد. توانمندسازی زنان در سراسر بخش گردشگری و در تمام سطوح به عنوان یک اولویت مشترک برای همکاری‌های آتی شناسایی شد، زیرا این پروژه در کشورهای دیگر گسترش یافته و اجرا می‌شود.

توسعه روستایی

هر دو طرف تجربیات خود را با طرح‌های مختلفی که مقصدهای روستایی را به عنوان ابزار توسعه پایدار ترویج می‌کنند، تبادل کردند. دبیرکل ظرفیت بهترین دهکده‌های گردشگری توسط گردشگری سازمان ملل متحد که از مقاصد روستایی حمایت می‌کنند را مورد تاکید قرار داد.

پس از این دیدار دوجانبه، پولولیکاشویلی در جلسه کمیته گردشگری بوندستاگ آلمان شرکت کرد. او گزارش جامعی از دستاوردهای اخیر سازمان ارائه کرد که شامل این موارد بود:

  • بهبودی پس از همه‌گیری کرونا: جزئیات تلاش‌ها برای حمایت از بازیابی بخش گردشگری پس از همه‌گیری کرونا از طریق توسعه دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های ایمنی و پروژه‌های همکاری فنی در محل.
  • تقویت ظرفیت سازمانی: تحکیم کمک‌های مالی پایدار و قابل اعتماد از طریق جمع‌آوری حق عضویت و معوقات و همچنین از طریق مشارکت‌های داوطلبانه و مشارکت با بخش خصوصی.
  • پیشرفت‌ها در گردشگری پایدار و مسئولانه: اهمیت دادن به ابتکاراتی که حفاظت از محیط زیست را ترویج می‌کنند، مانند طرح ابتکاری پلاستیک‌های گردشگری جهانی، و گنجاندن آنها در بخش گردشگری و تاکید بر پروژه سنتر استیج و دستور کار سن مارینو برای گردشگری قابل دسترس برای همه.
  • همکاری چندجانبه: تقویت نقش سازمان به عنوان بستری برای تبادل دانش و تخصص، با تاکید بر پتانسیل آلمان برای مشارکت در این فرآیند.

دبیرکل گردشگری سازمان ملل همچنین از نقش فعال آلمان در ترویج گردشگری پایدار و فراگیر قدردانی کرد. او در انتها بر اهمیت ادامه همکاری برای رسیدگی به چالش‌های در حال تحول صنعت گردشگری جهانی تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032101033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha