شهر هنر خیز و هنرپرور جهانی آباده از هیچ، همه‌چیز آفریده است/ تجلیل بیش از ۴۰ هنرمند صنایع‌دستی در شهرستان آباده

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی یک امر خانواده محور است و همه ما یک خانواده‌ایم که هر فردی در یک مسئولیتی قرارگرفته است.

به گزارش میراث آریا، مریم جلالی امروز دوشنبه ۲۱ خردادماه در آیین تکریم از پیشکسوتان و برندگان مهر اصالت ملی و سرو سیمین که به مناسبت هفته صنایع‌دستی در شهرستان آباده برگزار شد، گفت: شهر هنرخیز و هنرپرور آباده از هیچ همه‌چیز آفریده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور بابیان اینکه صنایع‌دستی یک امر خانواده محور است  و همه ما یک خانواده‌ایم که هرکسی در یک مسئولیتی قرار گرفته است، افزود: ما همه خواهران، برادران، پدران و مادران این سرزمین هستیم که قرار است فرزندان این دیار را با عشق، محبت، سلامت و صلابت تربیت کنیم.

او ادامه داد: خرسندم که در هفته جهانی صنایع‌دستی در شهر جهانی منبت هستم.

جلالی بابیان اینکه به وجود بزرگان آباده افتخار می‌کنیم، ابراز امیدواری کرد که آوازه آباده همچنان که بر پیشانی فارس نشسته بر پیشانی جهان هم بنشیند و شاهد رونق تولید در سال جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

بنابراین گزارش آیین تکریم از پیشکسوتان و برندگان مهر اصالت ملی و سرو سیمین به مناسبت هفته صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهرستان آباده، شهردار شهر جهانی آباده و تنی چند از مدیران و مسئولان این شهرستان در شهر جهانی منبت آباده برگزار شد که طی این مراسم از ۲۰ پیشکسوت  صنایع‌دستی در شهرستان آباده، ۲ هنرمند دارای نشان سرو سیمین و ۲۲ هنرمند دارای نشان ملی صنایع‌دستی هستند، تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032101104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha