نشست معاون صنایع‌دستی گلستان با صنعتگران این حوزه

به‌مناسبت ۲۰ خردادماه و آغاز هفته صنایع‌دستی نشست صمیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان با هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، به‌مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته صنایع‌دستی نشست صمیمی مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان و مسئولان حوزه‌های حمایت از تولید، بازاریابی و تجاری‌سازی، توسعه و ترویج و آموزش صنایع‌دستی با هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان در محل کاخ‌موزه گرگان برگزار شد.

هدف از برگزاری این نشست، ملاقات حضوری با صنعتگران و طرح مسائل و مشکلات موجود و رفع ابهامات و ارائه طریق در راستای افزایش سطح کیفی و کمی تولیدات صنایع‌دستی استان بود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان در این نشست ضمن تبریک روز جهانی صنایع‌دستی و آغاز هفته ملی صنایع‌دستی به فعالان این حوزه و قدردانی از تلاش صنعتگرانی که بی‌وقفه و دلسوزانه از این میراث کهن و سابقه فرهنگی غنی استان حمایت می‌کنند، گفت: در راستای حفظ میراث کهن و حمایت از ارزش‌های تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشورمان، صنعتگران با تولیدات صنایع‌دستی هویت بنیان و اقتصادمحور می‌توانند تأثیر بسیار در ارزآوری استان و کشور داشته باشند.

مریم حاجی‌ابراهیمی افزود: هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، همواره با کار هنری‌شان، مقصودی را بیان داشته و رمز و رازی را آشکار ساخته است. آنان به پشتوانه فرهنگ غنی و سیراب از سرچشمه تمدن ایرانی- اسلامی، بامهارت استادانه و احساس زیبایی و نبوغ خود را در بسیاری از دست‌ساخته‌ها نشان داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032201139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha