افتتاح نمایشگاهی از آثار صنایع‌دستی دارای مهر اصالت در استان گلستان

هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی نمایشگاهی از آثار صنایع‌دستی دارای مهر اصالت در موزه صنایع‌دستی استان گلستان افتتاح شد.

 به‌گزارش میراث‌آریا، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان گفت: هم‌زمان با سومین روز از هفته صنایع‌دستی، نمایشگاهی از آثار دارای مهر اصالت صنایع‌دستی هنرمندان استان گلستان با شعار «صنایع‌دستی، خانواده مولد، راهبر توسعه» در گرگان افتتاح شد.

او خاطرنشان کرد: این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار ارزشمند استان که با استفاده از مواد اولیه طبیعی، طراحی محصول کاربردی حامل میراث معنوی و فرهنگی استان است و می‌تواند خلاصه‌ای از اقدامات صنعتگران توانمند با تلفیق مهارت و علم، با ارزش‌های تاریخی و فرهنگی، میراث گذشتگان را به مخاطب انتقال دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز به موزه صنایع‌دستی شهرستان گرگان(خانه تاریخی امیر لطیفی) واقع در خیابان امام خمینی(ره)، بازار تاریخی نعلبندان مراجعه کنند.

آیین افتتاح این نمایشگاه امروز سه شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ با حضور مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان، غلامرضا حمیدی مسئول امور موزه‌های استان، رضا غیاثی‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان و جمعی از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032201164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha