حمایت تمام قد اتحادیه بلور، چینی و لوستر از تولیدکنندگان/ ماجرای هنرمندانی که از دل آتش، زیبایی خلق می‌کنند

نشست هم‌اندیشی هنرمندان با اتحادیه بلور، چینی و لوستر پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳، به همت معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در نشست هم‌اندیشی هنرمندان با اتحادیه بلور، چینی و لوستر، هنرمندان و تولیدکنندگان محصولات بلور و چینی به ارائه وضعیت و ظرفیت تولید و نیز شرایط کاری خود پرداختند و موضوعات مرتبط با کارگاه‌های تولیدی خود و مشکلات پیش رو را با مدیران معاونت صنایع‌دستی و رئیس و مدیران اتحادیه بلور، چینی و لوستر مطرح کردند.

تقویت همکاری هنرمندان با مسئولان اتحادیه

فرزاد اوجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع‌دستی در این نشست در سخنانی گفت: در معاونت صنایع‌دستی برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی برنامه‌های بسیار خوبی را در نظر گرفته‌ایم.

او افزود: حمایت‌های ویژه‌ای از هنرمندان خواهیم داشت و به دنبال این هستیم تا با همکاری اتحادیه‌های مختلف بازارهای بسیار خوبی را برای آنان فراهم کنیم.

اوجانی ادامه داد: تقویت همکاری هنرمندان و اتحادیه‌ها نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت و امید داریم از این طریق باب جدیدی باز شود و کالاهای صنایع‌دستی در بازار به شکل بهتری به فروش برسد.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع دستی اضافه کرد: ۱۴۰ اتحادیه صنفی فعالیت دارند که ۳۶ اتحادیه با رشته‌های صنایع‌دستی مرتبط هستند. سال گذشته با اتحادیه پارچه جلسه گذاشتیم و هنرمندان صنایع‌دستی با مسئولان اتحادیه‌ها همکاری‌های خود را تقویت کردند.

اتحادیه در خدمت هنرمندان صنایع‌دستی است

غلامرضا صفرنژاد رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور و چینی تهران نیز در این نشست در سخنانی گفت: صنعت بلور و چینی دارای هنرمندان زحمت‌کش و بزرگی هستند که از دل آتش، هنر و محصول تولید می‌کنند. حقیقتا محصولات زیبایی در این صنف تولید می‌شود و کار همه هنرمندان ارزشمند است.

او افزود: تقویت همکاری‌ها بین اتحادیه‌ها و هنرمندان کار ارزشمندی است و خوشحال هستیم که به همت مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز شاهد برگزاری چنین جلسه مهمی هستیم و مطمئن هستم که نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

صفرنژاد اضافه کرد: زمانی که صحبت از برگزاری این جلسه و نشست هم‌اندیشی شد، استقبال کردیم و همینجا هم اعلام می‌کنم که اتحادیه بلور و چینی در خدمت تمام هنرمندان است و در این باره آماده همکاری با تمامی هنرمندان این صنف هستیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان بلور و چینی تهران خاطرنشان کرد: این اتحادیه از ۶۰ سال پیش کار خود را شروع کرده و اکنون شاهد هستیم که تمام بزرگان بلور و چینی کشور از دل این اتحادیه درآمده است. امسال سالی است که از سوی رهبر انقلاب بر مشارکت مردم در رونق تولید تاکید شده و صنایع‌دستی می‌تواند پیشرو این مشارکت باشد و هنرمندان رشته‌های مختلف از جمله بلور و چینی در این مهم نقش تاثیرگذاری دارند.

همچنین در این نشست هنرمندان فعال در حوزه تولید بلور، چینی و لوستر نظرات خود را بیان کردند و مسائل و موضوعات مرتبط با فعالیت‌های خود را با مسئولان اتحادیه و مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032301281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha