صنایع‌دستی نشان دهنده هویت ماست و باید حاوی پیام باشد/ مسئولان در عرضه محصولات کمک حال هنرمندان باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: عرضه صنایع دستی به معنای معرفی هویت ماست و از این نظر ارزشمند است و هنرمندان این رشته باید از ناحیه مسئولان حمایت شوند.

به گزارش میراث آریا، آیت‌الله سیدحسن عاملی امروز ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ در مراسم نشست با فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی اردبیل به مناسبت روز جهانی و هفته صنایع دستی در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: استان اردبیل باید استعداد خود را بیش از پیش به جهان معرفی کند، روزگاری صفر تا صد صنعت استان و زندگی بشر را صنایع‌دستی تشکیل می‌داد و امور روزمره انسان با آن سپری می‌شد و با وجود اینکه پیشرفت‌های فعلی وجود نداشت صنایع دستی بشر قدرت حیرت‌آوری داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: در صنایع دستی باید هر چه بیشتر به طرف ظرافت‌کاری برویم و کیفیت تولیدات بالا برود، مسئولان نیز به هنرمندان این عرصه کمک کنند چرا که هنرمندی که چشم و عمر و جوانی خود را در این صنعت هزینه می‌کند و درآمد کافی ندارد نیازمند حمایت است.

او تاکید کرد: صنایع دستی ما باید حاوی پیام باشد، علویان ترکیه با صنایع دستی خود پیام فکری صلح را ترویج می‌کنند، صنایع دستی برای معرفی مناطق مختلف استان اردبیل نیز می‌تواند ایفای نقش کند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه خلاقیت و ابتکار نمره نخست را در این عرصه دارد و باید تقویت شود، تصریح کرد: باید از تجربیات جهانی استفاده کنیم و از مسئولان انتظار دارم به مشکلات هنرمندان برسند و بازار لازم را از طریق صادرات و راه‌اندازی نمایشگاه‌های دائمی برای تولیدات صنایع دستی استان اردبیل ایجاد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032301294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha