تقویت زمینه توسعه گردشگری میان ایران و کشورهای هدف/ فراهم‌سازی ابزار مالی و کارت‌های اعتباری برای مسافران ایران و چین/ بازاریابی و بازارسازی‌ برای صنایع‌دستی در کشورهای مختلف 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ایران و چین بر ضرورت صادرات و بازارسازی صنایع‌دستی در کشورهای هدف تاکید کرد و گفت: تلاش‌ می‌شود تا زمینه‌ها و مولفه‌های توسعه هرچه بیشتر گردشگری در حوزه‌های مختلف میان ایران و کشورهای هدف از جمله چین بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش میراث آریا، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه از دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی ایران و چین در شهر شانگهای بازدید و گفت‌وگوی صمیمانه‌ای با فعالان اقتصادی ایرانی مقیم این کشور انجام داد.

در آغاز این دیدار بابک بشارتی، مدیر دفتر نمایندگی اتاق ایران و چین، به معرفی خدمات و سازوکار این دفتر پرداخت و بر اهمیت تبیین ارزش‌های فرهنگی و تمدنی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: این ارزش‌ها زمینه شناخت عمیق‌تر طرفین تجاری ایران و چین را فراهم می‌سازد و اطمینان خاطر بیشتری برای شروع و ادامه همکاری متقابل تجاری و صنعتی بلند مدت را ایجاد می‌کند.

بشارتی توجه به تبادل توریسم تجاری و هم‌فکری با فعالان اقتصادی در حوزه صنایع‌دستی و رفع دغدغه‌های آنان از طرق مختلف را از وظایف اتاق بر شمرد و افزود: پیشنهاد می‌شود همزمان با برگزاری نمایشگاه ۴ ماهه شکوه ایران باستان، رویدادهای توسعه تجاری و فرهنگی کوتاه مدتی در کنار این رویداد ارزشمند برگزار شود.

ضرغامی پس از شنیدن مطالب مطروحه از سوی فعالان اقتصادی که در حوزه گردشگری و صنایع بوده، توضیحاتی را ارائه داد و با بیان اینکه در خصوص ثبت مالکیت معنوی بیش از ۲۹۰ مورد از اقلام صنایع‌دستی و فرش به‌نام ایران در چین، وزارت میراث فرهنگی و نهادهای مربوطه حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد، گفت: صادرات صنایع‌دستی بر اساس مصوبه اخیر دولت از موضوع رفع تعهد ارزی مستثنی شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و  صنایع‌دستی همچنین با اشاره به اینکه کمک به بازارسازی و بازاریابی صنایع‌دستی در کشورهای هدف از جمله ماموریت‌های این وزارتخانه بوده و همت فراوانی در راستای اجرای آنها انجام شده است، افزود: همچنین تلاش می‌شود تا توسعه همکاری در زمینه توریسم و توجه بیشتر به گردشگری تجاری و پزشکی و غیره بیش از پیش تحقق یابد.

او با تاکید بر اینکه فراهم‌سازی ابزار مالی و کارت‌های اعتباری برای مسافران و توریست‌های هر دو ‌کشور از جمله برنامه‌های در دستورکار است، ادامه داد: همچنین گواهینامه رانندگی دو کشور در کشور مقابل باید به رسمیت شناخته شود.

در انتهای جلسه سرکنسول کشورمان در شانگهای نیز ضمن بیان اینکه عموم مطالب مطروحه، مورد توجه دستگاه دیپلماسی کشور بوده و به صورت مداوم در حال پیگیری است، اظهار کرد: همواره‌ بر ارتباط مستمر تجار و بازرگانان و دفاتر نمایندگی چین تاکید می‌شود تا از این طریق برای رفع چالش‌های موجود اهتمام ورزیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032901589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha