نمایندگی صندوق توسعه و احیا در استان قزوین افتتاح می‌شود

دومین دفتر نمایندگی صندوق توسعه و احیا در شهر قزوین، پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در خانه خلاق کاروانسرای سعدالسلطنه با حضور مدیران میراث فرهنگی استان و صندوق افتتاح می‌شود.

به گزارش میراث آریا، دومین دفتر نمایندگی صندوق توسعه و احیا در شهر قزوین، پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در خانه خلاق کاروانسرای سعدالسلطنه با حضور مدیران میراث فرهنگی استان و صندوق افتتاح می‌شود.

افتتاح این دفتر نمایندگی، همزمان با دهه امامت و ولایت،  با حضور شهاب طلائی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا؛ علیرضا خرائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و محمد محمودی‌کلایه، مدیرکل سازمان نوسازی بهسازی شهرداری قزوین و سایر مسئولان شهری و استانی و بهره‌برداران بناهای تاریخی صندوق در استان،  پنج‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ صبح انجام می‌شود.

گفتنی است صندوق توسعه و احیا در استان‌هایی دفتر نماینگی تاسیس می‌کند که در آن استان، در حال اجرای پروژه‌های بزرگ مرمت و احیا باشد. بیش از این تنها تنها دفتر نمایندگی صندوق توسعه و احیا درکشور در استان یزد تاسیس شده بود.

لازم به ذکر است شهر قزوین، به عنوان پایتخت اول حکومت صفوی، دارای بناهای تاریخی و فرهنگی متعددی است که برخی از آن در اختیار صندوق توسعه و احیا قرار دارد که تعدادی از این بناها مرمت شده و مابقی نیز در حال مرمت است.

یکی از مگاپروژه‌های صندوق در این استان، کاروانسرای سعدالسلطنه است که به عنوان بزرگ‌ترین کاروانسرای درون‌شهری ایران شناخته می‌شود. این بنا طی سال‌های اخیر با مدیریت صندوق توسعه و احیا و با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین احیا شده و به عنوان یکی زیباترین بناهای تاریخی کشور در دسترس مردم قرار گرفته است.

همچنین این صندوق پیش از این، با همکاری بخش خصوصی، دو بنای تاریخی شامل خانه بهروزی (هتل سنتی ارغوان) و خانه تاریخی میریان‌زاده (خانه یزدی‌ها) را احیا کرده و به بهره‌برداری است، دو بنای تاریخی خانه آرازی و حمام تنکابنی نیز در حال مرمت است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403033001668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha