مدرسه مستند حقیقت فضایی مناسب برای کسب تجربه و تبادل نظر مستندسازان است

عباس رفیعی مستندساز درباره اهمیت مدرسه مستند حقیقت و اوضاع سینمای مستند گفت.

عباس رفیعی مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا درباره مدرسه مستند حقیقت گفت: مدرسه مستند حقیقت فضای مناسبی برای ایده‌های جدید و تبادل نظر مستندسازان است که از نقاط مختلف کشور در این کلاس.ها و کسب تجربه‌های بیشتر ثبت نام می‌کنند.

کارگردان مستند «ارجنا» ادامه داد: متاسفانه فیلمسازان شهرستانی با وجود داشتن ایده‌های جذاب و لوکیشن‌های بکر و زمینه محتوایی مناسب برای خلق مستندهای ماندگار، برخلاف هنرمندان پایتخت از داشتن امکانات مناسب محروم هستند. این کلاس‌ها به مستندسازان شهرستانی نشان می‌دهد که چگونه می‌شود با حداقل امکانات، مستندهای درخور و خلاقانه‌ای تولید کنند.

رفیعی درباره اوضاع کنونی سینمای مستند مطرح کرد: مستندسازی در ایران همگام با سینمای روز جهان روز به روز در حال پیشرفت است و هنرمندان این حوزه هم با داشتن ذهنی خلاق و استفاده از آموزش‌های متعدد دانشگاهی و کارگاهی، توانسته‌اند آثار قابل توجهی خلق کنند. با این وجود برخی از مستندسازان با وجود داشتن ایده‌های جذاب و بکر به سمت تولید کارهای تکراری و بعضاً غیر واقعی برای ارسال به جشنواره‌های خارجی رفته‌اند. این مورد یکی از آفت‌های مستندسازی امروز ایران است.

رفیعی در پایان گفت: بعد از حضور مستند «ارجنا» در جشنواره فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، در حال حاضر مشغول تحقیق و پژوهش مستند جدیدی هستم که فیلمبرداری این پروژه از اوایل فصل پاییز خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040200071
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha