آرامگاه تاریخی چلبی اوغلو میزبان دومین جشنواره گلاب گیری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: دومین جشنواره گلاب گیری در آرامگاه تاریخی چلبی اوغلو از ۲۹ خردادماه تا ۴ تیرماه برگزار شد.  

به گزارش میراث آریا، دومین جشنواره گلاب گیری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، معاونین، فرمانده یگان حفاظت اداره کل، فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه روسای دستگاه‌های اجرایی، مردم و گردشگران در آرامگاه تاریخی چلبی اوغلو برگزار شد.  

سید سعید صفوی افزود: در این جشنواره روش‌های گلاب گیری به صورت سنتی در معرض دید گردشگران قرار دارد این رویداد گردشگری از ۲۹ خردادماه تا ۴ تیرماه به مدت یک هفته برگزار خواهد شد. به زودی این جشنواره در تقویم رویدداهای ملی گردشگری به ثبت خواهید رسید.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: سال گذشته در نخستین جشنواره گلاب گیری شش هزار و ۷۰۰ نفر از این رویداد استانی بازدید کردند و در نخستین روز از دومین دوره از برگزری این جشنواره حدود ۵۰۰ نفر از این مراسم بازدید کردند.  

او گفت: برگزاری چنین رویدادهایی از جمله روش‌های معرفی شهرستان و جذب بیشتر گردشگران است.  

دومین جشنواره گل محمدی و گلاب‌گیری در بنای تاریخی چلبی اوغلی سلطانیه از ۲۹ خردادماه تا چهار تیر، روزانه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای عموم علاقه مندان است. شهرستان سلطانیه با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت از جمله شهرستان‌های تاریخی و گردشگری استان زنجان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040200084
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha