خانه موزه مشروطه تبریز به مدت ۲ روز تعطیل است

رئیس امور موزه‌های آذربایجان‌شرقی از تعطیلی ۲ روزه خانه موزه مشروطه تبریز به دلیل مرمت و ساماندهی مجدد اقلام این موزه خبر داد.

به گزارش میراث آریا، یعقوب طالبی با اشاره اهمیت مرمت‌ و بهسازی خانه‌های تاریخی و موزه‌ها در حفاظت از میراث فرهنگی گفت: به دلیل طراحی مجدد چینش اقلام و آثار تاریخی، ساماندهی مجدد و نظافت دکوراسیون، خانه موزه مشروطه به مدت ۲ روز تعطیل است.

رئیس امور موزه‌های آذربایجان‌شرقی ادامه داد: باتوجه اهمیت تغییر دکوراسیون موزه در القای حس تاریخی- فرهنگی مناسب با عنوان موزه برای علاقمندان و بازدیدکنندگان و همچنین نظافت و بهسازی دکوراسیون، خانه موزه مشروطه از امروز ۳ تیرماه لغایت فردا ۴ تیرماه تعطیل است.

او با اشاره به لزوم رسیدگی مطلوب به خانه‌ها و موزه‌ها افزود: خانه‌های تاریخی و موزه‌ها میراث تاریخی و فرهنگی هستند. بی‌شک خانه موزه مشروطه که با غیرتمندی‌های مشروطه‌خواهان گره خورده است؛ نیازمند توجه ویژه‌ای‌ست تا این میراث گران‌بهای تاریخ ایران بالاخص خطه آذربایجان به انسال آینده انتقال پیدا کند.

طالبی گفت: همچنین این مکان محل تشکیل نشست‌های انجمن تبریز و مرکز فرماندهی مشروطه‌خواهان در طی محاصره ۱۱ ماه تبریز و نیز مرکز تصمیم‌گیری برای پایین‌آوردن پرچم‌های تسلیم در برابر شاه قاجار بوده‌است

رئیس موزه‌های آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: از افراد مهمی که در خانه مشروطه تبریز به فعالیت و همفکری پرداخته‌اند می‌توان ستارخان، باقرخان، ثقة‌الاسلام، حاجی میرزا آقا فرشی و بنیان‌گذار این مجموعه، حاج مهدی کوزه‌کنانی را نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040300107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha