تشدید نظارت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد بر مناطق حفاظت شده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با پایش دنای شرقی در یک روز تعطیل ۲ گروه متخلف به همراه ۲ قبضه اسلحه غیر مجاز و لاشه ۴ قطعه کبک دستگیر و اعمال قانون شدند.

به گزارش‌ میراث آریا، اسلام جاودان خرد گفت : برخی از متخلفین فکر می کنند که با رسیدن ایام تعطیل ، حاشیه امنی برای شکار فراهم می گردد برهمین اساس با برداشن تفنگ و فشنگ برای شکار راهی مناطق تحت مدیریت محیط زیست می شوند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد :  پایش مناطق حفاظت شده توسط تشدید و با هرگونه تخلفی طبق قانون برخورد جدی می شود.

او تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از روز جمعه اول تیرماه ۱۴۰۳ ، پایش مناطق حفاظت شده دنای شرقی را بصورت نامحسوس انجام داده و در همین راستا موفق شدند ۲ گروه متخلف شکار را دستگیر و اعمال قانون کنند.

جاودان خرد ادامه داد : گروه اول به همراه لاشه ۴ قطعه کبک و یک اسلحه غیرمجاز دستگیر شد اما نفر دوم  درحالیکه ابزار آلات ویژه  شکار  را به همراه داشت و به قصد شکار به  مناطق حفاظت شده  ورود  کرده بود  ، قبل از هرگونه شکاری دستگیر و یک قبضه اسلحه غیر مجاز پی سی پی  از وی گشف و ضبط شد.

او ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی محیط بانان در حراست از مناطق حفاظت شده استان، گفت : متخلفین آگاه باشند ، با رصد و پایش مناطق تحت مدیریت با همکاری مردم طبیعت دوست از طریق سامانه ۱۵۴۰ هیچ گونه حاشیه امنی برای  متخلفین ایجاد نخواهد شد و در صورت مشاهده برابر قانون برخورد لازم انجام می شود.

مدیرکل  حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: متخلفین به همراه آلات مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تخلفات مرتکب شده خود به مراجع قضایی معرفی شدند .

انتهای پیام/

کد خبر 1403040300116
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha