برگزاری هشتمین دوره همایش کوه‌پیمایی سحراما در کلیبر

هشتمین دوره همایش کوه پیمایی سحراما با همت دهیار و شورای اسلامی روستای اوزی و با همکاری ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ورزش و جوانان شهرستان کلیبر در کوهستان سحراما برگزار شد.

به‌ گزارش میراث آریا، روز شنبه ۲ تیر ماه ۱۴۰۳ هشتمین همایش خانوادگی کوه‌پیمایی با عنوان «سحراما» با همت دهیار و شورای اسلامی روستای اوزی و با همکاری ادارات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ورزش و جوانان شهرستان کلیبر برگزار شد. این همایش به صورت سالانه و با حضور جمع کثیری از علاقه مندان به طبیعت و کوه‌پیمایی در کوهستان سحرانگیز «سحراما» برگزار می‌شود.

 مهمترین انگیزه‌ برگزاری این رویداد، ایجاد زمینه‌ای برای توسعه صنعت گردشگری و افزایش جذب گردشگران گزارش شده است که در طی آن حضور خانوادگی علاقمندان، موجب شکل گیری فعالیتی خانوادگی با محوریت طبیعت‌گردی می‌شود که در نهایت این فعالیت‌ نشاط اجتماعی، سلامت روحی و جسمی  را افزایش می‌دهد.

همچنین در این همایش، شرکت کنندگان از برنامه‌های تفریحی نظیر فعالیت‌های ورزشی، گشت و گذار در فضاهای طبیعی بهره‌مند شده و اوقات خوشی را در کنار یکدیگر سپری می‌کنند و توالی این برنامه‌ها در نهایت موجب تحکیم بنیان خانواده‌ها می‌شود.

  کوه سحراما به ترکی (سئحراما داغی) با ارتفاع ۲۸۸۷ متر در نزدیکی روستاهای «گلدرق» و «اؤزی»، بلندترین قله منطقه پارک ملی ارسباران در استان آذربایجان‌شرقی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040300126
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha