واحدهای غیرمجاز اقامتی و پذیرایی در ایلام سامان‌دهی می‌شوند

مدیرکل میراث‌‍‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از سامان‌دهی مراکز اقامتی غیرمجاز در استان برای رفاه حال گردشگران خارجی و داخلی ورودی به استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امروز ۴ تیرماه نشستی با حضور فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سرهنگ فتاحیان مدیر اداره اماکن نیروی انتظامی و دیگر مسئولان دستگاه نظارتی و امنیتی و معاون گردشگری استان، در راستای نظارت بر تأسیسات گردشگری و سامان‌دهی مراکز اقامتی غیرمجاز در استان ایلام برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: در حوزه گردشگری نیازمند همکاری ویژه با پلیس اماکن بوده با اجرای گشت‌های تلفیقی می توان با قدرت بیشتری بر تمامی تأسیسات گردشگری استان نظارت ویژه داشته باشیم.

او افزود: در این نشست با تأکید اداره اماکن نیروی انتظامی متقاضیان مراکز اقامتی در ابتدای فرآیند مجوز برای ثبت ورود و خروج و اقامت گردشگران و مسافران خارجی ورودی به استان باید در سامانه سنا متصل شوند و اطلاعات گردشگران خارجی و داخلی ورودی را در این سامانه ثبت کنند.

شریفی اظهار کرد: در راستای سامان‌دهی مراکز اقامتی و برای امنیت این مراکز، مدیران تأسیسات گردشگری با مراجعه به اداره‌کل اماکن برای نصب دوربین‌های مداربسته و همچنین ثبت نام در سامانه سنا، با این اداره‌کل همکاری‌های لازم را داشته باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: در این نشست بر معرفی لیدرها و تورهای گردشگری و همچنین انجمن‌ها و گروه‌های کوهنوردی در راستای شناسنامه‌دار شدن و تحت کنترل قابل رصد بودن برای امنیت بیشتر گردشگران خارجی و داخلی تأکید شد.

او تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی(ع) سامان‌دهی زائرسراهای شهرستان مهران با سازوکارهای مناسب برای پذیرش و اقامت زائران و رفع مشکلات ان زائراسراها با برگزاری جلسات متعدد و گشت‌های مشترک در دستور کار قرار گرفت.

شریفی اضافه کرد: توسعه گردشگری و حمایت از مراکز گردشگری به‌ویژه بوم‌گردی‌ها و ... علاوه بر احیای اقتصاد در شهرها و روستاها می‌تواند نقش مهمی در افزایش درآمد مردم نیز داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: مناطق روستایی استان فرصتی برای ایجاد فضاهای توریستی و گردشگری هستند که در همین راستا به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری شاهد افزایش مراکز گردشگری روستایی هستیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر در استان  ۱۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵۰ خانه مسافر برای خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران ورودی فعال هستند و در سال جاری نیز بر تعداد آنها اضافه می‌شود،، تصریح کرد: دست‌یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است که این امر مهم با به رسمیت شناختن اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه آن‌ها بر اساس استانداردها و ارکان گردشگری محقق می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040400180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha