تور آموزشی صنعتگران بهشهر شهر ملی گلیج با استان گلستان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری تور آموزشی صنعتگران بهشهر شهر ملی گلیج با ظرفیت‌های صنایع‌دستی ستان گلستان، خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین ایزدی دوشنبه چهارم تیر ۱۴۰۳ با اشاره به برگزاری تور آموزشی صنعتگران شهر ملی گلیچ به استان گلستان گفت: این تور آموزشی با مشارکت شهرداری بهشهر و انجمن صنایع‌دستی شرق مازندران برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بازدید از روستای زیارت، روستای ملی جاجیم، خانه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌های نساجی سنتی استان گلستان را از جمله برنامه‌های این خور آموزشی برشمرد و افزود: افزایش آگاهی و آشنایی با مواد اولیه با کیفیت، تکنیک‌های تولید، تجهیزات و دستگاه‌های به روز رسانی شده برای افزایش تولید و کاهش قیمت، حفظ هویت‌ها و احیای آنها از اهداف این تور آموزشی برشمرد.

او تصریح کرد: استفاده از تکنیک رنگ‌رزی گیاهی، نخ ریسی سنتی و ترکیب‌بندی نقوش با نگاه خلاقانه از دیگر مباحث آموزشی تور صنعتگران صنایع‌دستی بوده است

ایزدی با اشاره به بازاریابی و نحوه فروش محصولات به‌عنوان دغدغه همیشگی هنرمندان، تصریح کرد: به موضوعاتی نظیر آشنایی با بازارهای نساجی سنتی، روش‌های نوین فروش و بازدید از خانه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی استان گلستان برای ایجاد انگیزه درصنعت‌گران مازنی نیز در این تور پرداخته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040400198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha