موافقت اصولی برای هتل ۵ ستاره در شهر ایلام صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از صدور موافقت اصولی برای احداث هتل ۵ ستاره در شهر ایلام خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، فرزاد شریفی گفت: بنا به درخواست کمیته فنی گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل و تأیید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صدور موافقت اصولی هتل پنج ستاره در بلوار پژوهش شهر ایلام موافقت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: هتل ۵ ستاره در بلوار پژوهش شهر ایلام در زمینی به مساحت ۳هزار مترمربع با زیربنایی ۱۵هزار مترمربع با حجم سرمایه‌گذاری ۵هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغالزایی ۴۰ نفر در شهر ایلام احداث می‌شود.

او افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با توجه به نیاز مبرم استان و شهر ایلام به هتل پنج ستاره در استانداردهای ابلاغی در راستای جلب و جذب گردشگران داخلی و خارجی و افزایش تورهای گردشگری ورودی با ایجاد این طرح موافقت کرد.

شریفی گفت: از دستگاه‌های متولی از جمله مدیریت امور اراضی و شهرداری ایلام  انتظار می رود برای تحقق این مهم و پیش بردن فرآیند احداث هتل پنج ستاره در استان همکاری های لازم را داشته باشند .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه استان ایلام یکی از معبرهای اصلی تردد زوار به شهرهای مذهبی عراق است این منطقه نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش ساخت و تجهیز هتل پنج ستاره است.

او با بیان اینکه این استان از هرگونه سرمایه‌گذاری که منجر به توسعه و تقویت صنعت گردشگری منطقه شود، استقبال می کند، ابراز امیدواری کرد با همکاری کمیسیون گردشگری زمینه لازم برای تقویت گردشگری این منطقه فراهم شود.

شریفی تصریح کرد: راه‌اندازی تأسیسات گردشگری با هدف تقویت زیرساخت‌‎های اقامتی و پذیرایی، ایجاد اشتغال‌زایی، احیای فرهنگ، آداب و رسوم بومی، رونق اقتصادی جوامع محلی و آشنایی گردشگران با جاذبه‌‎های تاریخی و طبیعی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040400205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha