روستای برغان یکی از گزینه‌های ثبت روستای جهانی گردشگری در وزارت میراث‌فرهنگی 

رئیس گروه توسعه جاذبه‌ها و محصولات گردشگری دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: روستای برغان یکی از ۴۰ روستایی است که در لیست بررسی برای ثبت روستاهای جهانی گردشگری توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد که دارای بخش زیادی از شاخص‌ها است اما نیاز به ایجاد برخی اصلاحات به خصوص در بخش‌های زیرساختی وجود دارد. 

به گزارش میراث آریا، مهدی بهاروند در حاشیه کارگاه عملی آموزشی روستاهای جهانی گردشگری که با حضور حدود ۴۰ کارشناس از ۳۱ استان کشور روز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ در روستای برغان برگزار شد، اظهار کرد: بازدیدهای اولیه از این روستا انجام شده و پیشنهاد ما این بود با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی البرز، بخشی از کارگاه آموزشی توانمندسازی کارشناسان حوزه گردشگری کشور در زمینه ثبت روستاهای جهانی را در روستای برغان انجام دهیم، زیرا این روستا بخش زیادی از شاخص‌های مورد نظر ارزیابی را دارد.

رئیس گروه توسعه جاذبه‌ها و محصولات گردشگری دفتر توسعه گردشگری داخلی روستای برغان افزود: توانمندسازی کارشناسان حوزه گردشگری روستایی برای آموزش شاخص‌های ارزیابی روستاهای جهانی گردشگری به بهبود روند ثبت روستاهای جهانی گردشگری کمک می‌کند.

او ادامه داد: برنامه ثبت بهترین روستاهای جهانی گردشگری توسط سازمان جهانی گردشگری از سال ۲۰۲۱ آغاز شده است. در همین راستا در برنامه توانمندی و ارتقای روستاهای کشور چندین دوره آموزشی برگزار می‌شود. 

بهاروند با اشاره به مزایای ثبت جهانی روستاهایی که در طیف روستاهای جهانی گردشگری قرار می گیرند، اظهار کرد: این روستاها، گواهی معتبری از سازمان جهانی گردشگری دریافت می‌کنند و تحت عنوان دهکده جهانی گردشگری وارد شبکه جهانی روستاهای گردشگری می‌شوند و اعتبار بین المللی پیدا می‌کنند.

رئیس گروه توسعه جاذبه‌ها و محصولات گردشگری دفتر توسعه گردشگری افزود: بنابراین به واسطه این اعتبار بین المللی در مسیر و مقصد تورهای بین المللی قرار می‌گیرد و این موضوع منجر به رفاه و تأمین معیشت روستایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040400223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha