افزایش ۸۵ درصدی اقامت گردشگر خارجی در مراکز اقامتی ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از افزایش ۸۵ درصدی اقامت گردشگران خارجی در مراکز اقامتی استان ایلام در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، فرزاد شریفی گفت: آمار اقامت گردشگران و اتباع خارجی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در مراکز اقامتی استان ۸۵ درصد افزایش داشته و ورودی اتباع خارجی در سه ماهه نخست سال نزدیک به ۱۶۰ هزار نفر بوده که از این تعداد، سه هزار و ۳۳۸ نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: همچنین در سه ماهه نخست سال تعداد ۲۲ تور گردشگری در قالب تورهای گردشگری سلامت، تفریحی و سیاحتی و ... از کشور عراق به استان ایلام سفر کرده که مجموعاً ۶۸۶ نفر از این اتباع در مراکز اقامتی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اسکان داشته و از یک تا هفت روز نیز در استان ایلام ماندگاری داشته‌اند.

شریفی تصریح کرد: در ایام نوروز و تعطیلات تابستان شاهد بیشترین حضور گردشگران و اقامت آنان در مراکز اقامتی استان هستیم. 

او اظهار کرد: روند رو به رشدی در احداث واحدهای اقامتی و مجمتع‌های گردشگری وجود دارد تا بتوانیم با ماندگاری مسافر ضمن ایجاد اشتغال توسعه اقتصادی و صنعت گردشگری را فراهم سازیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: ایجاد فضای مناسب و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان در راستای افزایش گردشگران ورودی به استان از اولویت‌های مهم این اداره کل است.

او با بیان اینکه ارتقای سطح کمی خدمات با هدف افزایش ماندگاری مسافران بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تنوع اقلیمی ایلام، لباس‌های زیبا و سنتی، جاذبه‌های تفریحی، گردشگری و تاریخی، فرهنگ غنی مهمان‌نوازی، آیین‌ها، همچنین سبک‌های متنوع زندگی در اقلیم‌های متفاوت این استان زمینه‌ای برای افزایش آمار گردشگران فراهم کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040400235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha