افتتاح مرحله دوم کاروانسرای تاریخی مادر شاه اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از افتتاح مرحله دوم مجموعه تاریخی کاروانسرای مادر شاه اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، شامگاه روز سه شنبه ۵ تیرماه و هم‌زمان با عید سعید غدیر خم، با حضور مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان شاهین‌شهر و میمه، مجموعه عظیم گردشگری کاروانسرای مادر شاه اصفهان در محور تاریخی و گردشگری شمال استان به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم، امیر کرم‌زاده گفت: خرسندیم که امروز شاهد رونق هرچه بهتر این محور تاریخی از منظر اقتصاد گردشگری هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: امروز در شهرستان شاهین‌شهر و میمه دارای چهار اثر جهانی شامل ۲ کاروانسرا و ۲ قنات تاریخی هستیم و این در حالی است که در این شهرستان جدیدالتأسیس در کنار آثار ارزشمند تاریخی، شاهد جاذبه‌های گردشگری مدرن نیز هستیم که همین نکته نقش مهمی در توسعه پایدار منطقه دارد.

او افزود: تا پیش از شیوع بیماری کرونا، شهرستان شاهین‌شهر و میمه مرکز رویدادهای گردشگری استان اصفهان شناخته می‌شد، لذا امیدواریم دوباره شاهد برگزاری رویدادهای گردشگری در شهرها و روستاهای این شهرستان باشیم.

شامگاه روز گذشته، مرکز خدمات بین‌راهی مجموعه عظیم تاریخی و گردشگری کاروانسرای تاریخی مادر شاه اصفهان در محور اصفان- کاشان- تهران به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040600261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha