یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان کارنامه موفقی دارد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور گفت: یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان طی سال‌های اخیر کارنامه ارزنده‌ای داشته است که این نتیجه تلاش و زحمات زیاد فرماندهی، نیروهای یگان و همراهی و همکاری مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، سردار حسن مهری ۶ تیرماه ۱۴۰۳ به‌منظور بازدید از پایگاه‌های حفاظتی و بررسی تجهیزات حفاظتی و دفاعی نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی وارد استان گیلان شد.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با مدیرکل، فرماندهی یگان حفاظت و برخی از معاونان و مدیران میراث‌فرهنگی استان گیلان ضمن قدردانی از زحمات  پرسنل یگان حفاظت استان گیلان اظهار کرد: در حوزه میراث‌فرهنگی، همواره مورد هجوم هستیم.

در این نشست سردار مهری با ایراد سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضورش در استان گیلان گفت: بی‌تردید استان گیلان با بیش ۵۲۰۰ هزار اثر تاریخی شناسایی شده و ۱۲۷۰ اثر ثبتی از امتیاز ویژه‌ای به‌منظور توسعه برمبنای میراث‌فرهنگی، گردشگری و همچنین صنایع‌دستی برخوردار است.

او تصریح کرد: توجه ویژه اداره‌کل به نیازهای همکاران یگان و همگرایی سایر بخش‌ها با یگان برای حفاظت از میراث‌فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای کمی و کیفی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی باشد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور ادامه داد: مشکلات در همه استان‌ها مشابه است و به غیر از چند استان در همه کشور مشکل توزیع نیرو داریم. کمبود خودرو هم یکی دیگر از مشکلات عمده یگان حفاظت در سطح کشور است.

او با بیان اینکه در همه جای کشور علاقه‌مندان به آثار تاریخی وجود دارند و این آثار تاریخ غنی کشور را نشان می‌دهد، تصریح کرد: تلفن‌گویای «۰۹۶۶۲» آماده دریافت گزارش اطلاعات و اخبار مردمی از رخدادها، جرائم و تخلفات علیه میراث‌فرهنگی و گنجینه‌های تاریخی کشور در شبانه روز می‎باشد.

همچنین در این نشست ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در ادامه گفت: تقویت زیرساخت‌های حفاطتی و صیانت از آثار تاریخی از مهمترین اهداف ما برای حفظ و نگهداری این داشته‌های گران‌بها به نسل‌های آینده است.

او افزود: با توجه به وسعت استان گیلان و تعدد آثار تاریخی شناخته شده در استان با کمبود نیروی یگان حفاظت مواجه هستیم که نیازمند نگاه ویژه در سطح کلان است.

جهانی تاکید کرد: میراث‌فرهنگی یکی از حجیم‌ترین و سخت‌ترین کارها و با کمترین مزایا را در سطح کشور دارد که نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

در این نشست فرمانده یگان حفاظت استان نیز با ارائه گزارشی، عملکرد یک ساله یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گیلان را تشریح کرد.

در سفر دو روزه فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به گیلان از موزه میراث روستایی استان، موزه رشت و همچنین شهرک تاریخی ماسوله بازدید شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040600284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha