تعهد اشتغال گیلان ۱۰۰ درصد محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تعهد ایجاد اشتغال در سال ۱۴۰۳ را ۲۹ هزار و ۹۷۶ نفر اعلام کرد و گفت: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۳۲ هزار نفر بود که با ۱۰۰ درصد تحقق ۳۲ هزار و ۲۷ نفر در سامانه رصد، ثبت نام کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا، سیاوش آقاجانی گفت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان برای اشتغال ۱۳ هزار و ۶۶۲ نفر از دانش آموختگان مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی برنامه‌ریزی و به شکل تفکیک شده به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده تا در اولویت اشتغال قرار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های این اداره‌کل برای حل مشکل بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی، نخست ایجاد تعهد برای دستگاه‌ها و سازمان‌ها و سپس اولویت قرار دادن دانش آموختگان دانشگاهی در صدور مجوزهاست.

او اضافه کرد: برگزاری رویدادهای آموزشی مهارت محور در دانشگاه‌ها توسط مراکز خدمات مشاوره کارآفرینی و هدایت منابع تسهیلاتی به سمت واحدهای کسب و کار متشکل از دانش آموختگان دانشگاهی از دیگر برنامه‌ریزی‌های این اداره کل برای ایجاد اشتغال دانش آموختگان بیکار است.

آقاجانی در ادامه اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی گیلان در سال جاری را یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتباری که سال گذشته به تسهیلات مشاغل خانگی اختصاص یافت یک هزار و ۱۰ میلیارد ریال بود که از این میزان اعتبار ۹۰۲ میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال هزار و ۷۰۴ نفر تخصیص یافت.

او تصریح کرد: متقاضیان راه‌اندازی کسب و کار خانگی می‌توانند در روزهای آینده در سامانه مشاغل خانگی برای دریافت مجوز کسب و کار ثبت نام کنند و با توجه به اساسنامه و ابلاغیه مشاغل خانگی افراد دارای مجوز  که در منازل با توجه به رشته‌های معرفی شده مشغول به کار هستند، می‌توانند بصورت حضوری بر اساس رشته مورد نظر به دستگاه‌های اجرایی صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی مراجعه کرده و درخواست تسهیلات کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تأکید بر اینکه کارمندان دولت نمی‌توانند از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شوند، گفت: اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با افراد توانمند و پشتیبان‌های فعال استانی است (پشتیبان به افرادی گفته می‌شود که از کسانی که به صورت انفرادی در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارند به لحاظ تأمین مواد اولیه، آموزش، بازاریابی حمایت می‌کنند و رابطه کارگری و کارفرمایی بین آنان برقرار نیست) و متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مربوطه مراجعه کنند.

آقاجانی اظهار کرد: این اداره‌کل در راستای تشکل بخشی به فعالان حوزه مشاغل خانگی، متقاضیان را به تشکیل تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی ترغیب و تشویق می‌کند، این تعاونی‌ها می‌توانند در تأمین ارزان قیمت مواد اولیه، بازاریابی، فروش، برگزاری نمایشگاه، آموزش، نظارت و پیگیری‌های صنفی و ثبت برند به فعالان این حوزه کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040600286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha