احساس مسئولیت در حفاظت از میراث‌فرهنگی در خراسان شمالی بی‌نظیر است

مشاور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: احساس مسئولیت در حفاظت از میراث تاریخی و توجهات فرهنگی در استان خراسان شمالی بی‌نظیر است.

به گزارش میراث آریا، فریدون فعالی مشاور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور روز گذشته چهارشنبه ۶ تیرماه جاری در آیین افتتاح دفتر نمایندگی خیران میراث‌فرهنگی خراسان شمالی بیان کرد: انجمن خیران میراث‌فرهنگی یک سازمان مردم‌نهاد است و ما در این انجمن به افرادی با نفوذ کلام، ارتباطات قوی و دلسوز برای حفاظت و نگهداری از مواریث میراث‌فرهنگی نیاز داریم.

او با اشاره به اهمیت تشکیل این انجمن افزود: منابع دولت محدود است و کفاف هزینه‌های بسیار زیاد حوزه میراث‌فرهنگی را نمی‌دهد و هر جایی از کشور که به این باور رسیدیم توانستیم از کمک مردم بهره‌مند شویم.

فعالی گفت: اگر پروژه‌های درستی حوزه میراث‌فرهنگی در خراسان شمالی  تعریف شوند می‌تواند موجب افزایش ماندگاری مسافر و توسعه اقتصادی گردشگری در استان شود.

مشاور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور ادامه داد: با تشکیل این انجمن و با مشارکت اجتماعی و کمک خیرین می‌توانیم آثار تاریخی خراسان شمالی مرمت خواهد شد.

در ادامه علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ما در کشور در حوزه مساجد، مدرسه‌سازی، درمانی کارهای خوبی انجام شده است؛ اما لازم بود که اگر مدارسی هم در این کشور ساخته می‌شود، نسلهای آینده بتوانند با دانش سنتی ما در حوزه فرهنگ و معماری و عناصر و ساختارهای فیزیکی که انتقال‌دهنده فرهنگ به نسل‌های آینده می باشند آشنا شوند.

او ادامه داد: میراث‌فرهنگی تنها موضوعی است که می‌تواند اشتراکات بین‌نسلی را به همراه داشته باشد که بایستی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: ایجاد زمینه مشارکت به جهت حفظ و احیا، مشارکت در حفاظت از موزه‌ها و پاسداری از میراث ناملموس گوشه‌ای از اهداف این انجمن است که کاملاً عام‌المنفعه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040700324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha