پروژه مرمت و بهسازی طاق‌های «دالان آقا» بازار تبریز کلید خورد

مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز از آغاز عملیات مرمتی و بهسازی طاق‌های «دالان آقا» واقع در راسته یمن‌دوزان بازار تاریخی تبریز با همکاری مالک این دالان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، ناصر زواری با اشاره به اهمیت حفظ بافت تاریخی بازار تبریز گفت: با همکاری مالک و پایگاه جهانی بازار تبریز، عملیات مرمتی و بهسازی طاق‌های «دالان آقا» واقع در راسته یمن‌دوزان بازار تاریخی تبریز آغاز شد.

مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز ادامه داد: این پروژه با اعتباری که تاکنون بالغ بر ۲ میلیارد تومان برآورد شده است اجرای خواهد شد. که مرمت و پاکسازی طاق این محل به زودی به اتمام خواهد رسید و مرمت تخصصی سکوها و سنگ‌فرش‌ها نیز در مدت کوتاهی پس از طاق به پایان خواهند رسید.

او با اشاره به اهمیت «دالان آقا» به عنوان یکی از عناصر ثبتی بازار تاریخی تبریز افزود: «دالان آقا» یکی از عناصر شاخص بازار تبریز از میان از ۱۶۰ عنصر شاخص مجموعه این پایگاه جهانی‌ست که در صنف فرش و پشم با هماهنگی و مشارکت پایگاه و مالکین و کسبه پروژه مرمت و بهسازی این بنا درحال انجام است.

زورای با اشاره به اهمیت حفاظت از بافت تاریخی و تضمین امنیتی سازه‌های بازار تبریز گفت: بازار بزرگ تبریز، بزرگترین بازار سرپوشیده‌ آجری جهان است و یکی از شاهکارهای معماری ایرانی محسوب می‌شود. این بازار از بازارچه‌ها، دالان‌ ها، تیمچه‌ها و سراهای متعددی تشکیل شده است که حفاظت و انجام عملیات‌های دوره‌ای مرمتی و بهسازی با رعایت اصول و قواعد مرمتی حائز توجه ویژه‌ای است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040700336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha