نصب اِلمان شال‌بافی در شهرملی آرمرده کردستان/ هم‌افزایی لازمه توسعه صنایع‌دستی بانه است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه از نصب اِلمان شال‌بافی در شهرملی آرمرده خبر داد.

به‌ گزارش میراث‌آریا، محمد حسینی روز پنج‌شنبه ٧ تیرماه ١٤٠٣ در دیدار با شهردار و شورای اسلامی شهر آرمرده بانه گفت: صنایع‌دستی شهرستان بانه با دارا بودن ویژگی‌های منحصربفرد از جمله بار فرهنگی غنی و متنوع توانسته است نقش به‌سزایی را در توسعه صنعت گردشگری منطقه ایفا کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه افزود: شال‌بافی یکی از هنرهای ارزشمند صنعتگران توانمند شهرستان است که با ثبت‌ملی شدن آن، جلوه‌ای از فرهنگ و هنر این منطقه معرفی و به نمایش گذاشته شد.

او بر لزوم معرفی بیش از پیش این هنر چند هزار ساله و صنعت ملی در این مکان زیبای جغرافیایی تاکید و تصریح کرد: توجه به این هنر صنعت، یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان برای رسیدن به توسعه اقتصادی است.

حسینی، نصب المان‌ شال‌بافی در شهرملی آرمرده بانه، توسط شورا و شهرداری این شهر را از جمله اقدامات لازم در این راستا عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر همکاری و هم‌افزایی بسیار خوبی بین شهرداری و میراث‌فرهنگی وجود دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه با تاکید بر اینکه باید نقش و رسالت خود را در برابر تاریخ، مردم و تمام مواردی که امروز ما میراث‌دار آن‌ها هستیم به‌درستی ایفا کنیم، گفت: امیدواریم بتوانیم نسبت به عنوانی که به شهر آرمرده بانه داده شده مسؤولیت‌پذیر بوده و عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

در این دیدار از همکاری‌های مجدانه شورای اسلامی و شهرداری آرمرده در راستای هویت‌بخشی و توسعه زیرساخت‌های رفاهی در شهر آرمرده که شهر ملی شالبافی است، به ویژه نصب المان شال‌بافی قدردانی شد.

 شال‌بافی آرمرده بانه یکی از مهم‌ترین صنایع‌دستی استان کردستان محسوب می‌شود که از گذشته تاکنون در بازارهای داخلی و حتی جهانی از جایگاه قابل توجهی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040700358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha