کشف استثنایی ۳۰ مقبره مصر باستان با مومیایی‌های خانوادگی

این کشف شامل بیش از ۳۰ مقبره از جمله گورهای خانوادگی کودکان با والدینشان در دامنه تپه‌ای در آسوان، مصر می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا، باستان‌شناسان بیش از ۳۰ مقبره مصر باستان را کشف کرده‌اند که یک تپه کامل را در آسوان، شهری باستانی در حاشیه رود نیل، پوشانده‌اند. تاریخ این تدفین‌ها به دوره یونانی-رومی می‌رسد و سرنخ‌هایی را در مورد کسانی آشکار می‌کند که روزگاری در این بندر تجاری پررونق می‌زیستند. 

این یافته‌ها شامل مومیایی‌های خانواده‌هایی که احتمالاً کنار هم دفن شده‌اند، تابوت‌ها، کارتوناژ یا یک ماده کاغذی که از پاپیروس یا پارچه بازیافتی ساخته شده، آمفورا (کوزه ته باریک) تزئین‌شده با طرح‌های برگ درخت انگور و مصنوعاتی مانند میزهای نذری می‌شود. 

پاتریزیا پیاچِنتینی، مصرشناس و باستان‌شناس در دانشگاه میلان که مأموریت مشترک مصر و ایتالیا را در این مکان رهبری می‌کند، گفته است: اینجا یک مکان غنی است، یک مکان مهم. همه افرادی که قصد تجارت بین شمال آفریقا و آفریقای نیمه گرمسیری را داشتند، این مکان برای آن‌ها و برای تمام تاریخ مصر باستان بوده است. 

باستان‌شناسان سال ۲۰۱۵ در پی گروهی از کاوش‌های غیرقانونی از محل دفن مطلع شدند. دولت از باستان‌شناسان محلی خواست منطقه را بررسی کنند و اندکی پس از آن حفاری‌ها، مقبره‌هایی کشف شد که مربوط به اواخر دوره یونان و روم بودند (تقریبا ۳۳۲ قبل از میلاد تا ۳۹۵ پس از میلاد). 

کشف استثنایی ۳۰ مقبره مصر باستان با مومیایی‌های خانوادگی

وزیر پیشین آثار باستانی مصر، خالد العنانی با پیاچنتینی تماس گرفت و او با تیم بزرگی از باستان‌شناسان مصری و ایتالیایی سال ۲۰۱۹ بررسی محل را آغاز کرد. محققان تراس‌هایی از مقبره‌های باستانی یافتند که در چند سطح روی تپه نزدیک مقبره مدرن آقاخان سوم طبقه‌بندی شده بودند. 

باستان‌شناسان حین کاوش، چراغ‌های نفتی باستانی پیدا کردند که احتمالا توسط عزاداران بجا مانده بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040900406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha