طرح جامع گردشگری به بسته‌های اجرایی تبدیل شود/ ضرورت احیا پیشینه استان در فرهنگ و هنر و تمدن

استاندار مازندران با اشاره به این مطلب که طرح جامع گردشگری در مازندران باید به بسته‌های اجرایی تبدیل شود؛ افزود: خانه‌های تاریخی و مساجد کنار دریا باید در مقاصد سفر و یا تورهای بازدید گردشگران سواحل قرار گیرد. ‎

یوسف نوری، استاندار مازندران در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: حوزه گردشگری حوزه بسیار مهمی در مازندران است، گردشگری رویدادی است که باید در متن جامعه باشد، چراکه می‌تواند در رویدادهایی مانند انتخابات و جلب مشارکت مردم تاثیر گذار باشد.

او یادآور شد: گردشگری نیازمند سیاست‌گذاری است و باید با برنامه‌ریزی به جلو حرکت کند؛ به عنوان مثال سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به صورت یک زنجیره و براساس معماری منطقه باید به‌عنوان سه شرط برای سرمایه‌گذاری در مازندران تعریف شود.

نوری با بیان این مطلب که بسته‌کاری در گردشگری باید تعریف شود و بعد شرایط سرمایه‌گذاری تدوین شود، تصریح کرد: مردم از دریا به جلگه به جنگل و کوهستان هدایت شدند به طوری که اکنون ارتفاعات دوهزار و سه هزار خواهان دارد، این روندها باید هدفمند و با برنامه‌ریزی طی شود.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: هر بنایی که در گردشگری ساخته می‌شود نه براساس معماری که براساس تمدن ما باشد و الزامات تمدنی ایرانی در آن رعایت شود.

او با بیان این مطلب که باید بر ورودی و خروجی شهرها نظارت شود؛ ادامه داد: من موافق روستای هدف گردشگری به معنای ایجاد خانه دوم در روستا و ایجاد بازارچه در درون روستا هستم چراکه روستاها باید بزرگ شود و درآمد داشته باشد.

نوری با اشاره به این که در زیست بوم جدید نیازمند تفکر جدید هستیم؛ یادآور شد: پیشینه در فرهنگ و هنر و تمدن است که باید احیا شود و گردشگران باید در سفر و گردش به این مکان متوجه پیشینه آن شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041000417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha