اولین جلسه میز گردشگری دسترس‌پذیر سال جاری در گلستان برگزار شد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برگزاری اولین جلسه میز گردشگری دسترس‌پذیر استان گلستان در سال جاری باهدف توسعه گردشگری سالمندان و افراد دارای معلولیت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، اولین جلسه میز گردشگری دسترس‌پذیر استان گلستان در سال جاری روز پنج‌شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور جانشین و رئیس گروه معاونت گردشگری استان، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شهر گرگان، بخش خصوصی و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در مجموعه سفره‌خانه سنتی هور گرگان برگزار شد.

طی این جلسه جانشین و رئیس گروه معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: دسترس‌پذیر کردن و تأمین زیرساخت‌های لازم در تأسیسات گردشگری و احیای حق سفر و گردشگری برای این قشر از جامعه، هدف فعالیت میز مذکور به شمار می‌آید.

علی نوری خاطرنشان کرد: چنانچه با آگاهی‌بخشی فضای جامعه اعم از بخش دولتی و خصوصی برای توجه و تأمین ملزومات و نیاز سالمندان و معلولان اقدام و این جریان سبب مطالبه گری جامعه هدف و بخش‌های تأثیرگذار مرتبط شود؛ می‌توان بر بستری مستعد اقداماتی ماندگار را به ثبت رساند.

او افزود: برخورداری برابر همه شهروندان یک جامعه حتی گروهی که شرایط خاص دارند مانند توان‌خواهان یا سالمندان از امکانات و ظرفیت‌های گردشگری استان به‌عنوان بخشی از حقوق شهروندی آن‌ها است.

در این نشست همچنین ضمن ابلاغ احکام میز گردشگری دسترس‌پذیر به اعضا به تشریح شاخص‌های مناسب‌سازی و محدود بودن زیرساخت‌ها و امکانات برای دسترس‌پذیری موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری اشاره شد و لزوم تجهیز و ایجاد تأسیسات موردنیاز هنگام ساخت این بناها با رویکرد بهره‌مندی همه افراد ازجمله افراد دارای معلولیت و سالمندان، مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041000456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha