پرونده ثبت ملی دو یادمان‌ شهدا در آذربایجان غربی تهیه شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر دو پرونده مربوط به روستای «رشه هِرمه» که مورد اصابت بمباران شیمیایی سردشت قرار گرفته و یادمان محل شهادت شهید بروجری در محمدیار نقده تهیه شده و در مسیر ثبت ملی شدن هستند.

به‌گزارش میراث آریا، مرتضی صفری در دیدار با عزت‌الله ابراهیمی، مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان غربی به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس و گردشگری مذهبی علی‌الخصوص در مرز تمرچین پیرانشهر که یکی از مبادی تردد زائران اربعین حسینی است، اظهار کرد: در این راستا می‌توان همکاری‌های خوبی را انجام داد و با تقویت زیرساخت‌ها بیش از پیش از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: ایجاد یادمان‌های شهدا در استان نیز می‌تواند از جمله اقدامات برای شناساندن شهدا و نیز توسعه گردشگری دفاع مقدس در استان باشد همچنان که یادمان شهید خالد حیدری امروزه به یکی از ظرفیت‌های فرهنگی دفاع مقدس در مهاباد تبدیل شده است.

او تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های مشترک فرهنگی و رسانه‌ای از جمله جشنواره ابوذر نیز از جمله اقدامات تبلیغی برای شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری دفاع مقدس می‌تواند باشد.

عزت‌الله ابراهیمی، مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: این استان جزو پنج استان برتر کشور در حوزه راهیان نور است و آذربایجان غربی ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دفاع مقدس دارد که این ظرفیت‌ها در کمتر جایی پیدا می‌شود.

او تصریح کرد: یادمان‌های شهدای شیمیایی و شهدای دارساوین و بلفت سردشت، یادمان شهید امینی مهاباد، یادمان شهید بروجردی نقده، یادمان شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین در پیرانشهر از جمله یادمان‌های مهم دوران دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود که سالانه پذیرای زائران کثیری از اقصی نقاط کشور هستند که با حضور در این مکان‌ها حال و هوای خاصی پیدا می‌کنند.

او با بیان اینکه برنامه‌های متعدد فرهنگی، هنری و بصیرتی برای زائران راهیان نور در استان اجرا می‌شود که رزمایش رزمی و بصیرتی علمداران ولایت مهمترین آنها است، گفت: سال گذشته به مدت ۴۱ شب شاهد اجرای این برنامه در موضوعات ۱۲‌گانه اعم از دفاع مقدس و گروه‌های سلفی و تکفیری و سایر بخش‌ها بودیم.

ابراهیمی با اشاره به احداث میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد، گفت: این میعادگاه مجموعه‌ای کامل دربردارنده یادمان و زائرسرا بوده و در آن همه امکانات موردنیاز زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس از جمله سرویس بهداشتی، حمام، نمازخانه، غذاخوری، استراحتگاه و ... در نظر گرفته شده که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون گردشگری و اردویی و راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه فراهم کردن زیرساخت‌های راهیان نور یکی از دغدغه‌های جدی است، گفت: در این راستا نیز می‌توان همکاری‌های خوبی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041000472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha