فرمانده انتظامی شهرستان دلفان تقدیر شد

طی حکمی از سوی سردار مهری فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی کشور از فرمانده انتظامی شهرستان دلفان لرستان تقدیر شد.

به گزارش میراث آریا، با توجه به تلاش‌ها و اقدامات گسترده حوزه انتظامی شهرستان دلفان در خصوص کشف و ضبط آثار تاریخی و دستگاه‌های فلزیاب غیرمجاز در این شهرستان و بخصوص پاسگاه انتظامی کشور، لوح تقدیر به نمایندگی از فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور توسط مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان به سرهنگ نجفعلی بارانی فرمانده انتظامی شهرستان دلفان اهدا شد.

عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در این خصوص گفت: فرماندهی فراجا در شهرستان یاد شده همکاری بسیار خوبی با یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان داشته و در آخرین کشفیات نیز بیش از 300 قلم اشیای تاریخی و چهار دستگاه فلزیاب غیر مجاز توسط نیروهای انتظامی پاسگاه گشور کشف و ضبط شده است.

او تصریح کرد: شهرستان دلفان به دلیل قدمت تاریخی و فرهنگی خود از اهمیت بالایی در حوزه باستان‌شناسی برخوردار بوده و همواره برخورد با افراد سودجو و متخلفین حوزه میراث فرهنگی در این شهرستان وجود دارد.

حسن‌پور اضافه کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان دلفان توانسته است در سال‌های اخیر برخوردهای جدی با متخلفین داشته باشد و در این راستا علاوه بر کشف و ضبط آثار تاریخی، پرونده‌های قضایی برای متخلفین نیز تشکیل شده است.

پیش‌تر نیز وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور نیز از سردار الهی فرمانده انتظامی لرستان نیز به دلیل کشفیات آثار تاریخی و برخورد با متخلفین این حوزه در استان تقدیر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041100481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha