روستای وناب در مسیر توسعه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از توسعه گردشگری در روستای وناب شهرستان دلفان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، عطا حسن‌پور در جریان بازدید از روستای وناب در شهرستان دلفان گفت: روستای وناب به دلیل همجواری با کوه گل اندام از پنج سراب دائمی برخوردار است که همواره مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان شهرهای اطراف بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: با توجه به درخواست اهالی منطقه و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب گردشگری، این اداره کل آمادگی همکاری با اهالی برای ایجاد و احداث مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی و یا سنتی و مجتمع پذیرایی را دارد و در این راستا از سرمایه‌گذاران بومی این منطقه حمایت می‌کند.

او تصریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های طبیعی منطقه، امکان تبدیل این روستا به منطقه نمونه گردشگری و یا روستای هدف گردشگری وجود دارد که باید با همکاری اهالی و حمایت از این افراد، زمینه را برای تبدیل به منطقه توریستی ایجاد کنیم.

در این دیدار اصغر قهرمانی فرماندار شهرستان دلفان نیز در خصوص پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان در حوزه گردشگری گفت: دلفان دارای مناطق گردشگری و چشم‌انداز متفاوتی ست که نیاز است، این مناطق جهت گردشگری عموم سامان‌دهی شوند.

او افزود: روستای وناب در بخش مرکزی احاطه شده از باغهای گردو و میوه است، که به دلیل واقع شدن در منطقه کوهپایه‌ای از آب و هوای فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

قهرمانی تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا با استفاده از اعتبارات راهداری و همچنین حمایت‌های فرمانداری، زمینه ایجاد راه دسترسی مناسب برای این روستا فراهم شده تا زیرساخت‌های گردشگری بیش از پیش در این منطقه ایجاد شود.

شهرستان دلفان در شمال غربی لرستان و در 85 کیلومتری غرب شهرستان خرم‌آباد در همجواری شهرستان هرسین از استان کرمانشاه واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041100483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha