احیای هنر قواره‌بری روی چوب در شهرستان دلفان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از احیای هنر قواره‌بری روی چوب برای ساخت پنجره‌های ارسی سنتی توسط هنرمند دلفانی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، عطا حسن‌پور در جریان بازدید روز یکشنبه 10 تیرماه از کارگاه فتانه فلاحی از هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان دلفان گفت: این هنر در سال‌های اخیر منسوخ شده بود که توسط این هنرمندان لرستانی احیا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و وجود هنرآموز در این رشته در شهرستان دلفان، محلی از اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دلفان برای برگزاری کلاس‌های این هنر منسوخ شده در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا با هدف توسعه و ترویج هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، کلاس‌های سفالگری آثار سفالی باستانی توسط این هنرمندان لرستانی به علاقه‌مندان آموزش داده شود.

فتانه فلاحی از دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی ارشد صنایع‌دستی و اهل شهرستان دلفان بوده که در فضایی خصوصی به آموزش صنایع‌دستی همچون سفالگریی و احیای هنر قواره بری روی چوب پرداخته است.

در این دیدار مقرر شد تا اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضمن حمایت از این هنرمند، زمینه‌های آموزش و جذب هنرآموز برای رشته‌های یادشده و ایجاد فضای آموزشی مدرن را در این شهرستان فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041100489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha