توسعه اقتصاد کشاورزی لرستان از روستا آغاز می‌شود

استاندار لرستان گفت: توسعه اقتصادی کشاورزی از روستا آغاز می‌شود، بنابراین باید زیرساخت‌های لازم در راستای ماندگاری روستاییان و انجام امور کشاورزی و دامداری فراهم شود.

به گزارش میراث آریا، ابوطالب شفقت یازدهم تیرماه در جلسه تدوین برنامه اقتصاد کشاورزی استان گفت: راه اندازی این قرارگاه، اولویت اول زنجیره ارزش اقتصاد کشاورزی است و از مدیران انتظار می‌رود برای توسعه روستاها به عنوان پایگاه تولیدات کشاورزی اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار لرستان با تاکید بر ماندگاری روستاییان از طریق احداث مسکن و تامین زیرساخت‌هایی چون آب، برق و گاز اظهار داشت: توسعه روستا و اصلاح بافت کالبدی آن بسیار مهم است چراکه موجب امیدواری مردم به ماندن در این مناطق خواهد شود.

او ادامه داد: همچنین دستگاه هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی باید در خصوص اهمیت فرهنگ کار در جامعه و دین اسلام برای مردم تلاش کنند تا روستاییان با وقوف به ارزش کار خود، به تولید و اشتغال بپردازند.

شفقت گفت: اقدامات گردشگری تنها به حوزه میراث فرهنگی مربوط نیست بلکه بایستی گردشگری کشاورزی و طبیعی نیز در استان رونق یابد و از طرفی برنامه های نوآوری، آموزش، پژوهش و فرهنگی نیز در راستای سوق دادن سلیقه نسل جوان امروزی به فعالیت‌های مهم کشاورزی تدوین و اجرایی شود.

استاندار لرستان همچنین موضوع تامین و تخصیص آب برای طرح‌های کشاورزی را مهم برشمرد و تاکید کرد: باید سطح بهره برداری آب در لرستان افزایش یابد و مدیریت شود تا بتوان به درستی از منابع خدادادی در راستای اشتغال و رونق اقتصاد کشاورزی بهره برد.

او تأکید کرد: کشاورزی تنها اقتصادی در کشور است که سهم اشتغال آن با احتساب فعالیت‌های وابسته بیش از 60 درصد است، بنابراین نه تنها وزارت جهاد کشاورزی بلکه همه دستگاه‌ها موظف هستند برای اجرای برنامه‌های قرارگاه استان اهتمام جدی داشته باشند.

این جلسه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و فرمانداران به صورت وبیناری برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041200546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha