بازدید از کارگاه‌های فعال و بررسی مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی خلخال اردبیل

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال گفت: بازدید از کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی شهرستان و بررسی مشکلات آنها به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

به گزارش میراث آریا، علی درویشی در بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی همراه با رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، گفت: بازدیدهای دوره‌ای از کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی و بررسی مشکلات این کارگاه‌ها با هدف تسهیل شرایط فعالان حوزه صنایع‌دستی انجام می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال افزود: در این بازدیدها میزان اشتغال، کمبودها و مشکلات کارگاه‌های تولیدی احصا می‌شود و با توجه به اهمیت این کارگاه‌ها در توسعه صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال تصمیمات لازم در راستای حمایت از آنها اتخاذ می‌شود.

او تاکید کرد: همچنین در بازدید امروز تسهیلات مورد نیاز کارگاه‌ها از محل تسهیلات پشتیبان بررسی شد و چند مورد از کارگاه‌هایی که نیاز مبرم به تسهیلات داشتند برای تشکیل پرونده‌ تسهیلات فراخوانده شدند.

درویشی ادامه داد: رشته‌های مختلف صنایع‌دستی مانند بافته‌های داری به ویژه جاجیم‌بافی و رشته‌هایی مانند چرم‌دوزی، صنایع چوبی و سایر رشته‌ها در شهرستان خلخال فعال هستند و کارگاه‌های آموزشی صنایع‌دستی نیز به صورت فصلی در مرکز آموزش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041200557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha