۲۰ مورد بوم‌گردی در لرستان آماده اخذ مجوز است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۲۰ مورد بومگردی در استان آماده اخذ مجوز از کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان است که به محض صدور مجوز، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش میراث آریا، عطا حسن‌پور گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی از طریق سازگاری با محیط طبیعی و جوامع محلی و اقتصاد می‌توانند پایدار بمانند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: اقامتگاه‌های بوم­گردی نقش بسزایی در رونق گردشگری روستایی و افزایش اقامت گردشگران در لرستان را دارد.

او گفت: قبل از دولت سیزدهم هشت بومگردی در لرستان مجوز فعالیت داشت و این در حالیست که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۸ مورد دارای مجوز هستند.

حسن‌پور بیان کرد:  الگوی اقامتگاه بوم­گردی در مناطق روستایی و بکر طبیعی به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک گردشگری با مالکیت بومی و مدیریت خانوادگی، هماهنگی بیشتری با توسعه پایدار گردشگری دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اعلام کرد: ۲۰ مورد بومگردی در لرستان آماده اخذ مجوز از کارگروه امورزیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان است که به محض اخذ مجوز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041300609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha