برگزاری نخستین تور آشنایی ادیان در همدان ویژه راهنمایان گردشگری

رئیس سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: نخستین تور تخصصی آشنایی با ادیان و مراکز دینی در همدان روز سه شنبه ۱۲ تیرماه با حضور برخی از اعضای انجمن راهنمایان گردشگری استان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا، محمود رجبی گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و همکاری سازنده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان و با حضور راهنمایان گردشگری استان، تور آشناسازی برگزار شد و در آن از مراکز مهم مربوط به ادیان ابراهیمی بازدید تخصصی و علمی انجام شد.

رئیس سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان تأکید کرد: این تور یک روزه، با هدایت‌گری و ارائه اطلاعات توسط خسرو محمدی از کارشناسان خبره گردشگری ویژه ادیان استان همدان انجام و نکات برجسته تازه و ناگفته‌های تاریخی و مستند انجام شد.

او خاطرنشان کرد: مطالب ارائه شده در این برنامه بر گرفته از مستندات و مکتوبات تاریخی موجود و مطالعات جامع فرهنگی و گردشگری نامبرده است.

رجبی عنوان کرد: از مهمترین نکاتی که در این برنامه یاد شد احترام پیروان ادیان به یکدیگر و زندگی مسالمت آمیز مدنی در طول سالیان دراز مربوط به حداقل قریب به سه هزار سال قبل بوده است.

رئیس سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در ادامه گفت: فلسفه طراحی و معماری بناها، وجوه اشتراکی در عقاید کلی، یکتاپرستی ایرانیان، شرایط مطلوب و کیفیت زندگی در همدان در ادوار مختلف و مهمان نوازی از جمله آداب فرهنگی مردمان شهر همدان بوده است که در اثنای ارائه مطالب به آنها اشاره شد.

او با اشاره به تعدد و فراوانی بناهای دیدنی و زیارتی در شهر همدان تصریح کرد: بازدید از مقبره استر و مردخای، کنیسه جامع، مسجد حضرت حجی (مسجدپیغمبر) ، کلیسای گری گوری استپان حضرت مریم در سایت تپه تاریخی هگمتانه، بقعه شریف شاهزاده حسین (ع)، مسجد جامع همدان و سرانجام تماشای موزه وقف و تربت خانه واقع در امامزاده عبدالله شهر همدان مسیر طی شده در این تور بود که بر اساس سیر تاریخی ورود ادیان و مذاهب به همدان بوده و نقشه راه تور آشنایی با ادیان در همدان نیز بر همین مبنا ترسیم شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041300628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha