در حال حاضر هر شب ۱۱ هزار نفر از برنامه‌های هنری در اماکن تاریخی بهره می‌برند

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تابوی کنسرت در دولت شهید رئیسی شکسته شد؛ سال‌ها اهالی موسیقی می‌خواستند در فضاهای تاریخی کنسرت فاخر داشته باشند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سید عزت‌الله ضرغامی امروز چهارشنبه ۱۳ تیر، در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: فردا در استان فارس ۱۱ پروژه مهم افتتاح و چند پروژه با تأمین اعتبار، آغاز عملیاتی اجرایی را خواهیم داشت که اعتبار این پروژه‌ها ۸۰۰ میلیارد تومان است و تا پایان دولت سیزدهم پروژه‌های مختلفی به افتتاح خواهد رسید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: افتتاح هتل پنج ستاره، اقامتگاه سنتی، ترمیم ابنیه تاریخی، طرح کمپ والرین و پروژه مرمت تخت جمشید از جمله مواردی است که فردا انجام خواهیم داد.

تأسیس مرکز صنایع‌دستی در اصفهان

ضرغامی ادامه داد: در نشست منطقه‌ای سازمان گردشگری جهانی در فیلیپین، تأسیس مرکز موضوعی بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان به تصویب رسید. این بحث حدود ۱۰ سال جریان داشت و رقبای جدی دنبال می‌کردند تا در کشور خود تأسیس کنند. ولی جایگاه بالای ما در صنایع دستی در سطح جهانی موجب شد این مصوبه برای اصفهان صورت بگیرد.

برنامه‌ریزی دقیق برای کنسرت در اماکن تاریخی

ضرغامی اضافه کرد: تابوی کنسرت در اماکن تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد. سال‌ها اهالی موسیقی می‌خواستند در فضاهای تاریخی کنسرت‌های فاخر سنتی داشته باشند. با برنامه‌ریزی دقیق، این کار در حال حاضر صورت می‌گیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود:  برای اولین‌بار در تخت جمشید کنسرتی با حضور ۵۴۰۰ نفر با حضور آقای علیرضا قربانی برگزار شد. هتل‌ها و مراکز اقامتی پر شده و پروازها رزرو شده و مراکز خدماتی فعال هستند و رونق گردشگری را شاهد هستیم.

مهندس ضرغامی به دو کنسرت دیگر در مجموعه‌های فرهنگی تاریخی سعدآباد و نیاوران اشاره کرد و گفت: در مجموع در حال حاضر هر شب حدود ۱۱ هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی موسیقی در اماکن تاریخی بهره می‌برند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041300631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha