تلاش برای توسعه متوازن روابط گردشگری ایران و مالزی

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران (road show) که در کشور مالزی برگزار شد، فرصت‌هایی شامل سهولت دسترسی متقابل با لغو روادید، ظرفیت‌های متنوع گردشگری حلال و نیز امکان فرصت عمره پلاس را بستری برای توسعه متوازن گردشگری میان دو کشور خواند.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی علی‌اصغر شالبافیان که به همراه هیات همراه از جمله مسلم شجاعی مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی و فعالان بخش خصوصی پیرو لغو روادید یکطرفه جمهوری اسلامی ایران با ۲۸ کشور جهان و انجام اقدامات مکمل از جمله برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران (road show) به جنوب شرق آسیا و کشورهای ویتنام، مالزی و اندونزی سفر کرده است، در رود شو صبح امروز که با حضور بیش از صد شرکت گردشگری مالزیایی در شهر کوآلالامپور کشور مالزی برگزار شد، گفت: مهم‌ترین بخش‌ اقتصاد فرهنگی دو کشور ایران و مالزی، صنعت گردشگری است که حلقه پیوند دو کشور به شمار می‌آید. ایران با تاریخ و تمدنی کهن، مردمانی مهمان‌نواز و گردشگری حلال توسعه یافته است و مالزی نیز با طبیعتی بکر و فرهنگی غنی پیشرو در صنعت گردشگری در دنیا است.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه ایران کشوری به تمام معنا چهار فصل است و می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای مختلف گردشگران مالزیایی در موضوعات تاریخی و فرهنگی، طبیعت‌گردی، ماجراجویانه، زیارتی و تفریحی باشد، یادآور شد: با توجه به سهولت دسترسی براساس لغو روادید بین دو کشور و همچنین تنوع گردشگری حلال، ایران می تواند برای تمامی گونه‌های گردشگری از جمله حوزه خوراک، تفریحات آبی و ساحلی مقصد خوبی برای مسلمانان مالزیایی به شمار آید. همچنین  مراکز زیارتی و برگزاری تورهای عمره پلاس به معنای فراهم آوردن امکان سفر حجاج مالزیایی به ایران قبل یا بعد از سفر حج نیز از جمله مواردی است که باید بخش خصوصی به آن توجه کند.

او خاطرنشان کرد: ما در بخش دولتی دو کشور و همچنین شما در بخش خصوصی باور داریم که برقراری مجدد پروازهای مستقیم، یکی از راه‌های کاهش هزینه سفر برای افزایش تبادلات گردشگری بین دو کشور است.

شالبافیان خطاب به فعالان گردشگری بخش خصوصی حاضر در رود شو ایران در مالزی گفت: اعضای بخش خصوصی حاضر در هیات، از افراد خوشنام و حرفه‌ای صنعت گردشگری ایران هستند و بی‌شک فعالین دو کشور در نشست‌های B2B می‌توانند روابط اقتصادی مستمری را در این حوزه داشته باشند.

معاون گردشگری خاطرنشان کرد: جلسات B2B بین شرکت‌های گردشگری ایران و مالزی فرصتی مناسب برای ایجاد روابط تجاری و تبادل تجربیات خواهد بود که قطعا این جلسات به آغاز همکاری‌های موفق و پایدار منجر می‌شود.

 به گفته او برگزاری همایش‌ها و سمینارهای متعدد در مراکز مالزی، مبادله دانشجو، تاسیس کرسی آموزش زبان فارسی و حضور اتباع دو کشور در رویدادهای مذهبی و فرهنگی همچون مسابقات قرائت قرآن و ترجمه آثار فاخر ایرانی از جمله مثنوی معنوی به زبان مالایی نشان از تعامل دو کشور است.  

شالبافیان در پایان گفته‌های خود ضمن دعوت مردم کشور مالزی جهت سفر به ایران یادآور شد: ما بر این باوریم که توسعه گردشگری نه تنها به رشد اقتصادی کشورها کمک می‌کند بلکه پل‌های فرهنگی و اجتماعی بین ملت‌ها را نیز مستحکم‌تر می‌سازد. در همین راستا، آماده‌ایم تا با همکاری‌های نزدیک‌تر و بهره‌گیری از تجربیات و دانش مشترک، گردشگری ایران و مالزی را به سطوح بالاتری برسانیم.

گفتنی است در رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در کشور مالزی (Road Show) ضمن نمایش نماآهنگ‌های متنوع از زیبایی‌های کشورمان و توزیع اقلام تبلیغاتی میان مخاطبان مالزیایی، پس از سخنرانی مقامات دو کشور، فعالان بخش خصوصی نیز در قالب نشست‌های B2B با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041300638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha