کشف قطعات یک دلو قرن ششمی در حفاری سایتی در انگلستان

باستان‌شناسان تکه‌های گمشده یک دلو بیزانسی قرن ششمی را کشف کردند. اولین حفاری برای یافتن این اثر در روستای برومزول در سافولک، انگلستان، در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد.

به گزارش میراث‌آریا،  باستان‌شناسان به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی دو ساله، کاوش‌هایشان را بر روی یک باغ، زمینی در کنار نمایشگاه High hall متمرکز کرده‌اند. این همان منطقه‌ای است که دلو برومزول (Bromeswell)  برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ کشف شد. همچنین، برخی قطعات در حفاری بعدی در سال ۲۰۲۱ یافت شدند.

بیش از ۸۰ داوطلب و کارمند تاکنون در این پروژه حضور داشته‌اند، از جمله داوطلبانی از Restoration Trust، سازمانی که به افراد درگیر با چالش‌های سلامت روانی کمک می‌کند، و یک گروه از برنامه تلویزیونی Team Time نیز در این پروژه تحقیقاتی شرکت کرده‌اند.

کارشناسان ژئوفیزیک SUMO با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته نقشه برداری، یک مطالعه ژئوفیزیکی در این سایت انجام دادند و چندین ناهنجاری را شناسایی کردند.

به دنبال آن با فلزیاب یک جستجوی جامع انجام شد که در نهایت منجر به کشف چندین تکه مس مزین به همان شکل‌های موجود در دلو برومزول شد. تجزیه و تحلیل شیمیایی و عنصری با استفاده از طیف‌سنجی فلورسانس پرتو ایکس (XRF) تأیید کرده است که قطعات یافت شده با ترکیب شیمیایی دلو،  وهمچنین قطعات یافت شده در سال ۲۰۲۱ مطابقت دارند.

آنگوس واینرایت، باستان‌شناس محلی عضو نشنال تراست، می‌گوید: به دلیل نزدیکی زمانی این کشف به قطعاتی که پیشتر یافت شده بودند، امیدوار بودیم که در حفاری امسال به چیزهایی بیشتر از دلو برومزول دست یابیم و بتوانیم از بقایای کشتی ساتن-هو و گنج خارق‌العاده آن بیشتر بدانیم.

امید است که این پروژه تحقیقاتی دو ساله به ما کمک کند تا درباره ساتن-هو و زندگی روزمره مردمی که در آنجا زندگی می‌کردند بیشتر بدانیم، شاید حتی بتوانیم بفهمیم چرا قبرستان سلطنتی در آنجا قرار گرفته است. بنابراین، این کشف ما گامی عالی در سفرمان بوده است.

به گفته واینرایت، بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که دلو قبلا آسیب دیده و به‌دنبال آن احتمالا با لحیم کردن تعمیر شده است.

ترجمه: آناهیتا رشیدی

انتهای پیام/

کد خبر 1403041300640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha