پاسداشت روز استقلال بولیوی در تهران و نصب مجسمه قهرمان ملی/ برگزاری هفته فرهنگی و نمایشگاه صنایع‌دستی ایرانی

سفیر بولیوی در ایران با معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این دیدار که عصر امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ در محل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، رومینا گوادالوپه پرز راموس و مریم جلالی درباره موضوعات فرهنگی، تاریخی و حوزه صنایع‌دستی و نیز همکاری‌های فرهنگی دو کشور با یکدیگر صحبت کردند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دراین نشست با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مراسم پاسداشت روز استقلال بولیوی، گفت: اهمیت برگزاری این روز برای ما مهم است. ما غیرت ملی مردم بولیوی را تحسین می‌کنیم و این آمادگی را داریم که این مراسم را در یکی از اماکن فرهنگی تاریخی برگزار کنیم.

جلالی با اشاره به توافق برای ساخت مجسمه یکی از قهرمانان ملی بولیوی توسط هنرمندان صنایع‌دستی، اظهار کرد: ما در این باره همکاری خواهیم کرد؛ البته مهمتر از ساخت مجسمه، پاسداشت حرکت آزادی‌خواهانه و ضد استعمارگری در بولیوی است که اهمیت آن برای ایران و بولیوی کاملا مشخص است.

او افزود: درباره نصب مجسمه نیز می‌توان کاخ‌موزه‌های سعدآباد و نیاوران، برج آزادی و باغ‌موزه دفاع مقدس را پیشنهاد داد.

معاون صنایع‌دستی کشور اضافه کرد: این موضوع می‌تواند بهانه‌ای برای برگزاری هفته فرهنگی ایران و بولیوی باشد. در این هفته، مشترکات فرهنگی و تاریخی و نیز اشتراکات دو کشور و ملت در خصوص مبارزه با استعمارگران به خوبی به نمایش گذاشته خواهد شد.

جلالی افزود: همچنین می‌توان از این فرصت استفاده و نمایشگاه صنایع‌دستی ایران در بولیوی را برگزار کنیم. این ارتباط می‌تواند یک فرصت مشترک برای تقویت همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور باشد.

برگزاری مراسم روز استقلال بولیوی با حضور مسئولان جمهوری اسلامی

رومینا گوادالوپه پرز راموس سفیر بولیوی در ایران نیز در این نشست گفت: اواسط ماه آینده، مناسبت روز استقلال کشور بولیوی را داریم. همه ساله سعی کردم در ایران همیشه این روز را با شکوه برگزار کنم. خوشبختانه سال گذشته مراسم به خوبی در تهران برگزار شد و در این مراسم به خوبی موضوعات مرتبط با فرهنگ و تاریخ این سرزمین معرفی شد.

او افزود: امسال تصمیم دارم این مراسم را دوباره برگزار کنم از مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این مراسم دعوت می‌کنم. در این مراسم مجسمه یک فرد انقلابی در بولیوی را که علیه استعمارگران مبارزه کرده رونمایی و تندیس این قهرمان ملی را به مسئولان ایرانی اهدا خواهم کرد.

سفیر بولیوی در ایران ادامه داد: ایران هیچگاه مستعمره هیچ کشوری نبوده اما کشورهای دیگری که مستعمره یک کشور دیگه بودند به خوبی این رنج را درک می‌کنند. بنابراین برای ما بسیار ارزشمند است که مجسمه این فرد انقلابی در بولیوی را در ایران داشته باشیم و آن را در هر نقطه‌ای که شما در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صلاح می‌دانید، نصب کنیم. ما تمایل به تقویت همکاری‌ها با ایران را داریم در همین رابطه با یکی از هنرمندان صنایع‌دستی برای ساخت این مجسمه  و اثر به توافق رسیدیم.

رومینا گوادالوپه پرز راموس، همچنین در این نشست، با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم، آیت الله رئیسی، شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و سایر همراهان را تسلیت گفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041300643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha