تامین روشنایی محوطه بیرونی مجتمع گردشگری ساباط ازمیغان طبس انجام می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس گفت:‌ تامین روشنایی محوطه بیرونی مجتمع گردشگری ساباط ازمیغان انجام می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمد عرب بیان کرد: مجتمع گردشگری ساباط ازمیغان در مهرماه سال گذشته و همزمان با هفته گردشگری و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید که به دلیل قرارگیری در حاشیه جاده منتهی به روستای هدف گردشگری ازمیغان، باعث ایجاد نقطه حادثه‌خیز در منطقه شده بود و سرمایه‌گذار پروژه در مراسم افتتاحیه درخواست تامین روشنایی و محوطه‌سازی محوطه بیرونی مجتمع را مطرح کرد و مقرر شد در این زمینه مساعدت لازم صورت گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، مبلغ ۵میلیارد ریال از محل منابع ملی در قالب اسناد خزانه اسلامی برای تامین زیرساخت برق و روشنایی محل مورد نظر اختصاص یافت و عملیات اجرایی نصب دو برج نوری بزودی آغاز و حداکثر تا پایان تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

او گفت: مجتمع گردشگری ساباط دارای ۲۰ سوئیت و ۸ خانه کالی دستکند با ظرفیت اقامت ۱۷۰ نفر، ۲۷۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در روستای گردشگری ازمیغان با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث شده است.

عرب بیان کرد: روستای هدف و منطقه نمونه گردشگری ازمیغان از مناطق تفریحی و گردشگری شهرستان طبس است که سالانه گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند. همزیستی شالیزارهای برنج و باغستان‌های مرکبات و نخلستان‌های خرما در کنار هم از شاهکارهای طبیعت در این روستای زیبا است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041400658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha