۶۸۳ بقعه متبرکه گیلان میزبان بصیرت عاشورایی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: طرح بصیرت عاشورایی همزمان با ماه محرم در ۶۸۳ بقعه متبرکه استان به اجرا درآمده است.

به‌گزارش میراث‌آریا ، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی گفت: ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی با آغاز ماه محرم در ۶۸۳ بقعه متبرکه و امامزادگان گیلان به اجرا درآمده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: برگزاری برنامه «احلی من العسل» همایش نوجوانان حسینی، برنامه شیرخوارگان حسینی در روز جمعه هفته جاری در مناطق مختلف گیلان و همایش رهروان زینبی (س) ویژه بانوان از جمله برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی است.

او با اشاره به برگزاری مراسم‌ سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه محرم اضافه کرد: نماز ظهر عاشورا در صحن بقاع متبرکه و خیابان‌های اطراف از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی است.

تدینی بیان کرد: حمایت از گروه‌های تعزیه‌خوانی و اجرای برنامه‌های آنان در بقاع متبرکه در طرح بصیرت عاشورایی مدنظر است و برنامه تعزیه‌خوانی در ۲۳ بقعه متبرکه برنامه‌ریزی شده‌ است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: راه‌اندازی کاروان عزا با ذاکران و مداحان جوان و نوجوان، برپایی خیمه‌های معرفت، راه‌اندازی هیات‌های مجازی و پویش‌های «هر منزل یک بیرق حسینی» و «هر خانه یک حسینیه» و برگزاری روضه‌های خانگی از دیگر برنامه‌های بصیرت عاشورایی است.

او بیان کرد: در اجرای طرح بصیرت عاشورایی در گیلان، ۳۵۲ مبلغ شامل ۳۱۴ بومی و ۳۸ غیربومی همکاری دارند.

گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است و بر اساس آخرین آمار این استان افزون بر ۲۸۱ موقوفه با نیت روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و اطعام در ایام محرم و صفر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041900877
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha