۲۳۰۰ تخت اقامتی در قزوین پذیرای گردشگران تابستانی

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین گفت: استان قزوین دارای دو هزار و ۳۰۰ تخت در قالب هتل، هتل‌آپارتمان، هتل‌های سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی است که آماده پذیرایی از گردشگران در فصل تابستان و ایام اوج سفرها هستند.

به‌گزارش میراث آریا، نادر محمدی روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ با اشاره به تمهیدات ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای آمادگی میزبانی از گردشگران در تابستان افزود: از ابتدادی خردادماه در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر جلسات هماهنگی با شبکه بهداشت، اصناف، دامپزشکی و... برگزار شده و در کنار آن با بازدیدهای مستمر نظارتی از تاسیسات گردشگری تمهیدات لازم برای پذیرایی شایسته از گردشگران تابستانی به استان فراهم شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین افزود: با توجه به تاکیدات وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موضوع ساماندهی سرویس‌های بهداشتی نیز در دستور کار قرار دارد و نظارت‌های لازم برای ایجاد شرایط و ارائه خدمات مطلوب به مسافران انجام می‌شود.  

او ادامه داد: تعداد ۱۴ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان نیز آماده ارائه خدمات به گردشگران سراسر کشور بوده و ۳۵ اقامتگاه نیز درحال کسب موافقت اصولی و ایجاد زیرساخت لازم برای جذب گردشگر هستند. 

محمدی تصریح کرد: بومگردی‌های استان بیشتر در منطقه الموت هستند، اما در مناطقی چون تاکستان، طارم و.. نیز اینگونه اقامتگاه‌ها درحال ارائه خدمات به مسافران هستند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین افزود: در دفاتر خدمات مسافرتی استان نیز به‌منظور ایجاد تورهای یک‌روزه برنامه‌ریزی‌‍‍‌هایی صورت گرفته که این امر ظرفیت خوبی برای افزایش گردشگر و کمک به اقتصاد دفاتر مسافرتی خواهد بود.

او با اشاره به ظرفیت‌های روستایی و جاذبه‌های بکر طبیعی این استان خاطرنشان کرد: مناطق گردشگری الموت، طارم، باراجین و دیگر نقاط استان دارای ظرفیت‌های طبیعی بکر و منحصر به فردی هستند که هر یک می‌تواند با سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اقامت و پذیرایی به یک جاذبه گردشگری برای حضور و استفاده گردشگران تبدیل شوند.  

محمدی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای توزیع جغرافیایی خدمات گردشگری به‌ویژه در مناطق روستایی تصریح کرد: تا سال آینده برنامه و سیاست‌های خوبی به منظور توزیع جغرافیایی، افزایش خدمات استاندارد و توسعه گردشگری در مناطق روستایی استان در نظر گرفته شده که با تحقق آنها شاهد بهبود زیرساختی گردشگری به استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041900922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha