هماهنگی اجرای تورهای سازمان‌یافته ویژه گردشگران خارجی یزد در ماه محرم

با توجه به‌ضرورت معرفی میراث ناملموس، عزاداری‌های ماه محرم و تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) به گردشگران خارجی، نشست هماهنگی اجرای تورهای سازمان‌یافته ویژه گردشگران خارجی در یزد برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، در نشستی که روز سه‌شنبه 19 تیرماه با حضور جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی مرتبط و فعالین بخش گردشگری مذهبی و معنوی پیرامون هماهنگی برنامه‌های اجرایی برگزار شد، مقرر شد که طبق سنوات گذشته با محوریت دبیرخانه یزد، حسینیه ایران و کمیته تخصصی گردشگری مذهبی و معنوی برای حضور گردشگران خارجی در برخی حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سطح استان برنامه‌ریزی شود و ضمن ارائه توضیحات لازم پیرامون قیام حسینی، نسبت به ترویج و معرفی میراث ناملموس و زدودن افکار اسلام هراسی اقدام شود.

سابقه این فعالیت از دهه 90 در یزد شکل گرفته و با همت جمعی از فعالین مذهبی و راهنمایان گردشگری طی سال‌های متمادی، این‌گونه برنامه‌ها مورد اقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.

علیرغم شرایط آب و هوایی فصل تابستان در سال جاری شاهد حضور سه گروه از گردشگران کشور ترکیه در مراسم محرم یزد خواهیم بود و تلاش می­‌گردد تا گردشگران حاضر در استان در این ایام نیز در مراسم حضور یابند.

معرفی ظرفیت­‌های گردشگری و فرهنگی شهرستان­های استان، حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، مراسم پخت و توزیع نذری، آئین‌های عزاداری ثبت ملی و میراث ناملموس، توزیع اقلام تبلیغاتی و هدایای فرهنگی و ... از جمله اقدامات استان در این رابطه طی روزهای آتی خواهد بود.

هماهنگی اجرای تورهای سازمان‌یافته ویژه گردشگران خارجی یزد در ماه محرم

هماهنگی اجرای تورهای سازمان‌یافته ویژه گردشگران خارجی یزد در ماه محرم

انتهای پیام/

کد خبر 1403041900930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha