زیرساخت گردشگری قلعه کنجانچم ایلام ایجاد می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از ایجاد زیرساخت گردشگری قلعه کنجانچم واقع در شهرستان مهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، فرزاد شریفی گفت: زیرساخت گردشگری قلعه تاریخی کنجانچم واقع در شهرستان مهران با اعتباری به مبلغ ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شامل آب، برق، راه، محوطه‌سازی و .. ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: قلعه تاریخی کنجانچم شهرستان مهران در قالب قرارداد منعقده، برای ایجاد مجتمع اقامتی و پذیرایی سنتی و برای رفاه حال زائران و گردشگران به بخش خصوصی واگذار شده است.

او تصریح کرد: واگذاری بناهای تاریخی باعث کاهش هزینه‌های مرمت و نگهداری اثر و نیز اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی منطقه تاریخی می‌شود.

شریفی بیان کرد: حفظ و حراست از آثار تاریخی امری بدیهی برای حفظ فرهنگ و تمدن غنی گذشتگان است ضمن اینکه موجب جذب گردشگر در این استان نیز خواهد شد از طرفی نگهداری و حفظ تمام این آثار از سوی دولت امری سخت و تا حدودی دور از دسترس است که حضور بخش خصوصی در این راستا می‌تواند کمک بزرگی به حقظ آثار کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: قلعه کنجانچم در ۱۵ کیلومتری شمال شهر مهران است که در ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۷ با شماره ثبت ۲۷۴۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041900938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha